Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 424 ggr
fridanordqvist
1

ALLA era bästa tips!

Man ser ju massa trådar med tips på hur man gör när det är för varmt, för kallt, för att fixa buren, övertala föräldrar osv, men nu tänkte jag att vi kanske kan samla alla era bästa tips i en o samma tråd? 
Länka gamla trådar med tips, skriv i kommentarerna nåt ni kommit på osv, allt från hur man handikappanpassar buren till hur man badar en rädd råtta, hur man klipper klorna på en sprattlig en till hur man lättast tar på en sele.

Själv funderar jag på om detta kan funka som tips för att kyla ner varma tåttisar under sommaren, har inte provat det själv än.
Tänkte köpa laktosfri yoghurt med lite socker och annat dåligt, eller annat passande, och frysa in i iskuber, som jag sedan ger till råttorna på dom varmaste dagarna, ungefär som glass ^^

[Mathildaqdt]
0

Tass :)

Svedjorna
0

Tass*

Niji
0

Följer :)

Mind of a queen, heart of a warrior

[Linus123]
0

Tass.

[Howres]
0

Tass :)

Delentha
0

Tass 😉

Jag är cool

fridanordqvist
0

Mycket tass och inga tips, har inte ni som tassat nå tips kanske? ^^

animaux
1

Jag har ett tips som ioförsig är ganska vanligt men ändå: vill man kyla ner sina råttisar en varm sommardag kan det vara bra att lägga en marmorfyrkant eller liknande som blivit över från en golvläggning. Den här stenplattan kommer hålla sig sval under sommarn och är perfekt för råttorna att lägga sig på (obs!! slipa ner vassa kanyter på stenen!!)

animaux
0

*kanter

emeliebjormo
0

#1 laktosfritt innehåller fortfarande mjölk som jag förstått inte ärbara, köp soya ist. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

fridanordqvist
0

#10 får se vad som finns på affärn helt enkelt! 
Dom har fått mjölkprodukter förut, men i mindre mängd o klarat det, tänkte att i större mängder, typ iskub, så kanske det blir för mkt laktos för de små magarna.

Men ska tänka på det där med att mjölk ev. inte är bra, letar ju efter bästa möjliga saker för mina små! 
Kanske mixar ihop lite majs o ärtor o annat dom älskar o fryser in också! ^^

nniikaa
1

Är vegan så ger mina lite sojamjölk/ litelite sojaglass etc när jag äter det och det älskar dem. (: Mitt tips är väl att buntband är väldigt bra för att sätta upp saker/hålla ihop buren om den har sådana ställen. Ännu ett ekonomiskt tips är gamla kläder som är slitna eller för små, lägg in dem i buren, mina älskar att krypa runt i gamla tröjor, gömma saker där i och sova där. Byxben kan även bli tunnlar och kläder kan göras till hammockar.

fridanordqvist
0

Namida här på rif har gjort en video om hur man sätter på en sele på en råtta! https://www.youtube.com/watch?v=9BbVN7C3PuU&feature=youtu.be