Alvöron? :)
Av mina 5 hanar är 3 toppörade och en dumbo, den 5e har världens lustigaste öron. :) Jag brukar kalla honom för alvöronen, de är liksom lite spetsiga (inte runda som dumboöron) men samtidigt större än de andras, sen sitter de väldigt lågt också. Slänger upp lite bilder i inläggen nedanför.
Är han dumbo? Eller är han toppörad? :)
Han är en "dålig dumbo" alltså en dumbo men inte korrekta öron ! :) alltid roligare om dom är lite annorlunda !:)
Haha ja jag misstänkte nästan det! :) Han ser ju ut som ett mellanting men all info jag hittade var att de antingen är dumbo eller toppörade, det finns inget mellanting?
Jag älskar Alvdumbos! :D De är mina favoriter xD Förutom de extremt runda "perfekta" standard dumboöronen.
Det finns inget mellanting mellan dumbo och topp, antingen är man det ena eller det andra :) En dumbobärare ser precis ut som en toppörad :)
Din grabb är en väldigt tydlig dumbo i och med att placeringen är så låg :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Nej det finns 2 öron typer och de är dumbo och topp! Och detta är bara " mindre fina dumbo" men bra charmigt ♡
#8 Tack för svaret! Då vet jag nu att jag har 2 dumbos och inte en. :) Haha ja han är min favorit med i flocken, han ser så himla snäll och beskedlig ut med sina spetsiga, felplacerade stora öron :D
Förresten Zakaraa, jag tror det var du som gav mig tips och råd när min gamla hane fick bråck på magen och fick avlivas. Fick lite tips av dig sen om introducering av nya råttor, har en tråd till uppe som du kanske vill hjälpa mig att svara på? :)
Kan ha varit jag, jag har ett superdåligt minne så jag minns det inte men jag svarar på det mesta, haha :)
Absolut ska jag ta mig en titt på din tråd! :)
Måste göra klart lite supportarbete på en annan sajt först bara :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning