Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 502 ggr
kigon
2

Rat hoarder

I mars så räddade Pittsburgh rat rescue över 250 råttor från någon som ägde dem i hemska förhållanden!

http://www.pittsburghratloversclub.org/ (länk till om man känner för att donera för att hjälpa situationen

OBS grafiska bilder på donationslänken! Bla. på sår och en död råtta.

Har detta hänt och rapporterats i Sverige någon gång på de senaste 10-20 åren med just råttor? Har inte hört om det och är lite svårt att söka då man mest får upp om bekämpningsmedel mot råttor osv…

Bra nyheter är iaf att väldigt många räddningsorganisationer över hela landet hjälper åt varandra och tar hand om alla dessa, och de har blivit donerade över tusen dollar än så länge (donationslänken är väldigt ny, de hade en annan äldre) så hoppas stackarna kommer till rätta. Måste vara otroligt svårt att få in så pass många på samma gång när nästan alla behöver veterinärvård!

Vad är era tankar ang. detta? Tycker själv det är helt obegripligt hur man kan ha djur i sådana omständigheter! Tycker det är lite konstigt för de blev ju bara fler och fler utan någon form av hälsokoll så de verkar inte ha dem för något speciellt syfte, som djurföda eller dylikt 🤔

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

lollynonna
0

vad i… herregud så hemskt! råttorna trängs ju på liten yta som kanppt räcker åt en enda,och vad sitter däri? jo typ 10 st!😢 och pinkisarna som var döda låg ju bara rakt uppochner på gallret… man blir så himla arg…

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

*~HamsterHamster~*
4

Hoarder eller djurhamstrare ser inte hur sina djur har det, et tror att det är bra hur det är :( Dessa människor är helt enkelt sjuka och skulle själva behöva hjälp.

Om man ryter åt dem eller verkar aggressiva mot dessa människor brukar de inte veta vad man pratar om. Dessa människor behöver hjälp. Man kan inte göra något annat än att ta bort djuren från dem och låta dessa människor behandlas.

Sånna som dock själva inser att sina djur inte har det bra och ändå inte gör något åt saken är helt enkelt respeklösa djurplågare.

själv blir jag alltid så himla ledsen när jag ser sådant, men både människor och djur brukar behöva hjälp på ett annat sätt. :/

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

kigon
0

#2 Hoppas innerligt att personen inte förstod och inte gör detta med mening och inte bryr sig, hoppas de får den hjälp de behöver 😕 Har också läst på en liknande i Sverige med katter någon gång då personen inte förstod, men kan inte komma ihåg var eller när jag läste om det… Man får väl bara hoppas de ser på detta lika allvarligt även om det var råttor och inte "poppis" djur som katter…

#1 och det är tyvärr bara en väldigt liten andel… 200+ råttor räddades och ca 100 råttor har fötts efter räddningen/bäbisar om jag har förstått det rätt, kan inte ens tänka mig hur mycket arbete de har framför sig med att ha råd till veterinär, fosterhem, adoptioner, etc 😭

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

lollynonna
1

#3 oj! inte bra! alla pinkisar var ju .. typ… ätna på:/ asså ser man inte hur ens djur mår?ser man inte att dem mår dåligt?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Linus123]
0

Man blir ledsen när man läser om sånt här. Hur kan människor göra djur illa?

Namida
0

Tycker det är så himla sjukt :(

Kan varna att bilderna inte är för jätte känsliga personer som mig själv…

Men det är som #2 säger att djurhamstrare inte se hur sina djur har det och tror att allt är jätte bra. :/