Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 451 ggr
[mitzylinnea]
0

Svullen bakfot

Min gammelråtta har fått en svullen fot. Jag upptäckte de för ca 2 dagar sen, jag har haft råttor som har fått så förut och då har de varit över på 4-5 dagar och dom mår bra. Han stödjer lite på benet och inget verkar vara brutet eller ur led för jag klämde o kände i typ 30 min men hittade inget konstigt. Och han reagerade inte..

Finns det något jag kan göra får honom nu för våran veterinär har stängt och de finns bara en råttkunnig… 

(och nej, dom andra veterinärmottagningarna säger att dom helst inte tar emot råttor) 

Jag vet ju att de kommer gå över men jag tycker så fruktansvärt synd om honom… 

Han äter, dricker, småbusar (så gott han kan) och sover i hög med flocken. 🙂

Kom med tips och ideèr, men tyvärr kan vi utesluta en sjukbur för jag har haft han i en sån förut och då blir han sämre för att han blir så himla ledsen över att vara ensam 😕

Lamina
0

Är svullnaden hård eller mjuk?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[mitzylinnea]
0

Mjuk

Fjordell
0

Försök håll honom borta från att klättra och gå på galler. Vila är det som gäller. Bästa vore ju om han kunde få bo i en låg bur tillsammans med en flockkamrat, så han slipper vara ensam.

[mitzylinnea]
0

Jag ska försöka ordna de då :) Tack

Fjordell
2

Gör så! :) Uppdatera gärna hur det går också. Troligen går det väl över ganska snart, så länge han får vila sina små tassar lite.

[mitzylinnea]
0

Ja de ska jag :)

[mitzylinnea]
0

Uppdatering: Fjordell, han är redan bättre :) Han är fortfarande svullen men haltar inte :D

Fjordell
1

#7 Åh, så härligt att höra!🙂 Skönt för den lille gubben.