Varför gör hon så?
När jag har ute mina fåttot har jag de alltid i sängen. Min ena buse envisas alltid med att hoppa ner på golvet från nattduksbordet. Direkt när hon kommer ut kutar hon och tar sig förbi allting i hennes väg för att hoppa ner på golvet från nattduksbordet. Efter ca 5ggr får jag nog och tar in henne i buren igen.. Varför envisas hon alltid med att hoppa ner på golvet?
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Hon kanske helt enkelt inte gillar att vara i sängen🙂
Hon vill utforska sin lilla värld.
Men hon springer alltid till samma plats och hoppar ner. Nästan maniskt! :o
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Hon är helt enkelt en envis dam som VILL utforska golvet. Särskilt unga honor kan vara väldigt envisa just det här när man visar dem att de inte får göra en viss grej, så gör de gärna om det igen, och igen, och igen bara för att.🙂 Inte alla, men vissa.
Hur gamla är dina små tjejer?
# 3 Vet inte om det gäller just här. Men råttor både i det vilda o i hemmet brukar skaffa sig vissa stråk som dom följer ganska så metodiskt. Det ligger i deras natur att ha "färdiga" vägar till olika platser i sitt område.
#5 Det borde stämma. Flera av mina råttor har ett spår de gärna går när de är lösa i rummet. Dock inte alla, vissa går lite överallt och ingenstans.
# 6 Jo, jag ser mina gubbar som är ständigt lösa hur dom promenerar i lägenheten mellan sina burar o voljär där dom har sina invanda vägar.
När man ropar på dom så går dom oftast sin lite längre (om)väg än att gena rakt över. (Den invanda vägen) Men den rutinen gäller inte när det är frukost o middagssignal. Då är det andra rutiner som gäller. Då är det bråttom.
hehe, mina gör så jämt! De får ju springa överallt i lägenheten men de envisas ju med att vara där de absolut inte får vara! När de var små hade vi någon slags barnslig förhoppning om att de skulle lämna blomkrukorna ifred och hur många gånger vi än plockade ner de från fönsterbrädan så tog det inte mer än 1 minut så var de där igen, och igen, och igen och igen! Vi lät dem helt enkelt vara där och så satte vi nät över växtrerna istället :)
Hon har nog bara bestämt sig för att sängen inte räcker till länger och vill utforska mer! :)