Ögonvitorna?
Jag har dom senaste dagarna upptäckt att ögonvitorna, eller vad det nu är (ljusare blåaktiga partiet i ögonen) syns på min ena hane. Ska snart till veterinären med alla 3 men ville höra om det lan vara något allvarligt? Han ser ut att va väldigt skelögd eftersom det visa är längst in mot nosen om man säger så. Ska försöka få kort på det. Någon som vet varför det kan va så?
I think more things before breakfast than people think all day 
Så
Å vill oxå veta… Min ena hane har precis likadant! :/
Har sett det på flera men har aldrig reflekterat att det kan vara något farligt. Är det så hela tiden eller bara ibland? För ibland när mina myste så fick de såna ögon ;)
När råttor böjer ner huvudet (som på din bild) åker ögonen uppåt så att de skelar, detta är troligen för att de ska kunna nosa på marken samtidigt som de kan se ifall något attackerar dem uppifrån. Det blåa i ögat syns olika mycket på olika råttor. Inget att oroa sig över.
Va bra :) Som sagt ska ändå in till veterinären snart på allmän hälsokontroll så då kan ja fråga en extra gång.

Det blåa syns även på mina ibland, inget farligt alls utan helt normalt. Det enda är väl att de ser lite dumma ut när det är sådär bara :P
Fast om det blåa syns hela tiden även när de inte gör nått särskilt kan det ju vara nått som inte är bra, en infektion eller så kanske.
När katter har så är det ju för att de har en infektion i kroppen och inre ögonlocket liksom blir lite svullet, men vet inte om det är samma på tott.
Men syns det bara ibland är det ju ingen fara, det gör det lite då och då på våra med :)
Mina har så. Har alltid haft….:/ Har förutsatt att det inte är något farligt..
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Är det killen från mig?
Jag har sett det på någon här hemma och tänkt lite på det, men kan inte tänka mig att det är något farligt.
#10 nej det är Dante :)