Råttor iFokus

Råttor

Etikettagility-aktivering
Läst 994 ggr
märtahej
0

Råttsele

Det är så väldigt varmt och fint väder just nu, och jag vill gärna ta råttisarna med ut. Men jag vill inte bara låta dem sitta i transportburen. Finns det speciella "tåttselar" att köpa? Finns det något fiffigt sätt att göra en hemmagjord råttsele på? Tacksam för svar?

Emouse
0

Det finns speciella råttselar. De går att köpa för en slant. Men ta med råttan till affären och be om att få prova, och se till att den inte tar sig ut ur den om du inte VET att den kommer när du ropar!😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zolah
5

Använd forumsök och kolla efter 8 sele, den kan man göra hemma.

jag tipsar också om att undvika selarna som ser ut som små västar, för mig så funkar dom inte bra - dock gav det mig ett gott skratt när råttan välte sig på golvet och låg där som en varmkorv

märtahej
0

Tack! :D

märtahej
0

Var kan man söka? 😳

Zolah
0
Zakaraa
3

#2 Bästa beskrivningen x) Varmkorv..
Provade att sätta på en sån väst (BILD) på min grabb som precis kastreras och inte lät bli såret han hade på buken (var krypto) så tänkte att den skulle hindra honom från att kunna komma åt..

Nog hindrade selen honom alltid. Stackarn kunde inte röra på sig Alls och han Rullade runt på sidan när han för sökte röra på sig. Har nog aldrig sett något så patetiskt försök till sele i mitt liv. Stackars Krypto såg ju verkligen nedvärderad ut :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zolah
0

haha precis en sådan sele hade jag xD tycker det är otroligt att det funkar för någon :)

nniikaa
0

Har en soft-selar ifrån animail, det kanske är något? 
http://animail.se/sele-soft-till-ratta-och-mindre-marsvin.html

Zakaraa
3

#8 Det är den selen Zolah och jag pratar om i våra kommentarer :P När råttstackarna ser ut som korvar som saknar rörelsefunktionen.

mullsi
2

Jag har precis beställt 2 selar av zickan här på forumet:)

nniikaa
0

ah attans, trodde de skulle vara bättre än vanliga, får leta nya

Zakaraa
0

#11 Ja tyvärr så ljuder ju bilden extremt för går man efter produktbilden ser de ju jättebra ut! Så förstår verkligen att det är lätt att luras :)

Såg nyss vad det stod i länken du skickade förresten, "sele till Råtta och mindre marsvin" !!! Mindre marsvin? Mitt marsvin jag har är jätteliten jämfört med vanliga marsvin och han skulle Aldrig få plats i den xD Stackarn jag fick ju knappt runt västen på min normalstora råtta :O Snacka om falsk marknadsföring! :O

Zolah
0

Jag har kikat på bilden lite och misstänker att den är bild redigerad, ser för bra ut xP