Kontaktannons!
Vet inte om det här är emot reglerna, men jag är väldigt nyfiken på mina råttor.
Köpte alla tre på affären Bra Zoo i Örebro fredagen den 11 maj. Alla tre är inte från samma kull. Nu vill jag hemskt gärna veta om någon här vet var de kommer från?
Bryr mig inte så mycket om just vem som har föräldrarna, vill bara veta vad jag har att förvänta mig när det gäller livslängd, hälsa och sådant. Kanske även lite fakta om föräldrarna?
Så har du, eller känner någon som, lämnat in råttungar till affären Bra Zoo på rudbecksgatan i Örebro som var födda i mars, kan du inte snälla snälla kontakta mig? Du behöver inte berätta något om dig själv- jag vill bara veta lite om föräldrarna.
Här kommer i alla fall lite div. fakta om råttorna:
**Wednesday:
**_Berkshire black.
_Vita "strumpor" på alla tassar. Vit svanstipp.
Var väldigt social redan från början, fick beröm av veterinären.
Normal vikt.
Personalen i affären trodde att hon var 8-9 veckor vid inköpstillfället. Alltså borde hon vara född i mitten av/tidigt i mars.
Efter bara en vecka fick hon en infektion i kroppen som tog sig uttryck i knölar. Vi fick behandla med penicillin i 2 veckor.
**Odd Molly:
**_Agouti hooded black.
_Liten till växten i början.
Vid inköpstillfället trodde de att hon var 6-7 veckor, hon är alltså antagligen född i slutet av mars.
Fullt frisk.
Grymt mjuk päls.
Kelgris.
**Winter:
**Pink Eyed White (albino).
Lite kraftig (tycker jag) och en smula spattig. Snabb som tusan.
Antogs vara lika gammal som Odd Molly. Vet inte om de kan vara syskon.
Du kan även maila mig stalkingcanbefun@hotmail.com
Hoppas på svar!
Med vänliga hälsningar,
Emma

"_Agouti hooded black."
_Hur kan en råtta vara agouti och black på samma gång?

Var det vad jag undrade över?
Deras "ordentliga" teckningar är eubk (Wednesday) och agouti. Nöjd? (:
Du behöver ju inte vara spydig. Eftersom du ville veta föräldrar är det väl bra om du har korrekt färg och tecknings-benämning på dem?

Jag var inte avsiktligt spydig, om det var så kan det bero på att jag är en smula trött och otålig. Ber eventuella som tagit illa upp om ursäkt. Är amatör inom råttbranchen och blandar därför ihop teckningar ibland.
… Fast nu handlade det ju om färger och inte teckningar ;)
Aja, hoppas du får veta mer om dina råttisar iaf!
Agouti och black är två olika färger, därför kan en råtta inte vara både och. :)
Hoppas du hittar personen du söker.

Tack Ninja, då förstår jag! :)
Jo, jag håller tummarna.
bra zoo brukar ju föda upp egna råttor.
dom har ju vissa som dom avlar på till sällskap o andra till ormmat.
är du säker på att någon lämnat in ungarna??
har själv två råttor därifrån för tillfället som är 2½ och 3 år.
bra zoo är som sagt ett bra zoo hehe… alla mina råttor jag haft därifrån har varit hur goa o friska som helst!

Nej, det är jag inte helt säker på :) Men eftersom de är från olika kullar och de enda "vuxna" råttorna är gubbar så tänkte jag att det är värt ett försök :>
Jag har för mig att någon/några i personalen där själva föder upp så jag ska in dit i morgon efter skolan och fråga, tack för att du väckte idén!