Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 313 ggr
BellaLjungberg
1

Hur lång tid?

Ja, hur lång tid tar det för er att städa era råttburar oavsett om du har en eller två eller fler? 

Jag själv har 2 stycken burar, en Savic Zeno 2 och en ferplast furet XL och att städa båda tar mig ungefär 1 timme :)

(Bara kul att se hur snabbt ni städar era burar ;) )

Skogsmongot
2

Det tar ungefär en timme för mig att storstäda (tömma/byta alla textiler, torka av bottnarna, diska alla plastsaker och inreda med nya saker) min ferplast-voljär som är avdelad till två delar. 

Men ganska ofta så tar det nästan två timmar då jag älskar att inreda på nya sätt hela tiden och jag kommer av mig mitt i diskningen för att göra nåt annat innan jag återgår till städningen :P

Zakaraa
2

Tar en halvdag för vardagsrengöring och upp till en heldag om jag Storstädar

Vardagsrengöringen är tömma toalåda, torka ev byta hyllor, byter matta på hyllan som är gallerhylla. Plocka hängmattor och lite smått och gott.
Storstädningen är Allt, plocka isär, skura, skrubba osv osv.

Jag har en Furet Tower (5+3), en Criceti (avelsburen 4), en Jenny (1) en Finca Pequeno (2) och så har jag sjukburen, liten fågelbur, där ett kastrat sitter som har lite problem med bölder efter kastreringen.
(siffrorna i parenteserna visar hur många råttor som bor i varje bur ;P
_
Honan i Jennyburen är en omplacering som inom kort ska ut till sitt nya permanenta hem åå hon är inte ensam så länge till._

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning