Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 578 ggr
Roonja
2

Eran största råtta

Jag är nyfiken på hur stora råttor ni har eller vilken råtta som var störst. Sökte runt lite på internet och den var en tjej för några år sedan som hade en råtta som vägde 1,2 kg och var riktigt stor. 🙂 Härligt tycker jag. Är detta ovanligt? :)

Nymphadora
0

Vi hade en kille för några år sedan som vägde ett kilo. Klotrund och snällast i hela världen. <3

Egycsaj15
0

Mina hanar vägde jag igår och väger 430 gram:)

Apootie
1

Min största väger runt 800-850g (var ett tag sen jag vägde honom), och är tyvärr lite tjock faktiskt. Han är alfahannen och kan roffa åt sig mycket mat. Men jag får skylla på mig själv också, för att jag inte tvingar ut honom när buren är öppen (han är en latis med…)

Zakaraa
1

Min största råtta har hittills kommit upp i 800g och är 7 månader just nu. Hela den kullen var gigantiska och vägde otroligt mycket.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Haft råttor på 900 men aldrig över 1kg. Största nu är två grabbar från fire&ice kullen på 7 mån. Bröder till ovan. Ena ligger på lite över 700 andra lite över 800. De är långa i kropparna. Men den större håller jag koll på. Bör inte lägga mer vikt på magen då han är på vippen till att va ohälsosamt fet. Men svårt att banta djur, håller bara koll på maten som kommer in i buren när han är där.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Roonja
1

#4 Haha :) Ja då blir dem ju lätt lite tjockare än kompisarna. 😛

#5 Åh vilken stor en! 🙂

#6 Ja jag har sett dina stora hanar, så fina, älskar stora råttor! 🙂 Ja det är ju lite problem med det särskillt när man har flockdjur.

Mins när jag hade flockar med vintervita dvärghamstrar, då var nästan alla normalstora men en var så himla fet och det var svårt att banta den för de andra behövde ju mat, så det är ju lite krångligt. :/

Det är bra att du håller koll! När jag kommer och hämtar min grabb sen så skulle det vara kul att se dem stora, eller ja, alla dina råttor såklart, du har så fina råttor! 😃

Fjordell
2

Sen är det ju skillnad på 'stor' och bara 'fet'😉 En råtta kan givetvis vara både och.

Min största hane jag har och haft är min yngsta hane, Björn, som är 1 år och 2 mån gammal nu. Har väger bara 650g, men är riktigt stor och fint byggd. Han är fit och i riktigt bra form, så om han hade varit lika tjock som många hanar är så hade han nog närmat sig 1 kg.

Roonja
0

#8 Ja, visst är det så! Jag menade "stor" 😃

Låter som en riktigt fin kille! 🙂

elektra1
0

Min råtta från England vägde 900 gram. Mysig kille. Saknar honom 💕

Roonja
0