Råttor iFokus

Råttor

Etikettagility-aktivering
Läst 1286 ggr
stinus
0

Lata hanar

Hej! Jag har sökt runt här men hittar inget. Men min "problem" är att jag har 2 väldigt lata hanar, jag har testat med allt men inget fungerar, dem går bara och lägger sig någonstans så fort dem får gå ut ur buren, vad ska jag göra? Har haft dem 1 vecka

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

mallan96
1

Jag har haft mina hanar sen den 8 mars 2014, så inte alls lång tid. När jag började släppa ut dom på min säng så rörde dom sig knappt, låg bara i min tröja, så var det några dagar, men nu efter en liten stund så hoppar dom och skuttar fram och tillbaka, springer och undersöker. Ge dom lite tid bara. Om du haft dom 1 vecka så är det inte alls så konstigt att dom är "lata" om det är bebisråttor du har så kan dom ju va rätt trötta första vekorna. :)

stinus
1

Dem är 5 månader :) dem är inte rädda för mig eller någon, den tredje springer runt som en galning men dem två bara springer iväg o gömmer sig, känns tråkigt för kan ju inte lära känna dem bättre om de gömmer sig hela tiden, men dem är inte rädda för mig förresten

mallan96
0

okej! förhoppningsvis så kommer dom va mer aktiva sen när dom varit hos dig ett tag :)

stinus
0

Hoppas jag med! Och en till fråga, min ena hane som skuttar runt hela tiden, han springer fram till mig och klättrar på mig då o då, men när jag ska ta tag i han så skriker han verkligen och börjar hoppa, varför gör han så? Är det för att det gör ont eller är det för att han inte vill att jag lyfter upp honom? Det gör ont i hjärtat då jag känner mig så elak när jag ska sätta han i buren på kvällen…

mallan96
0

jag har ingen aning varför han gör så :( jag är ny med råttor så haha xD

stinus
0

Okej, får hoppas på att någon annan kan svara :) det är jag också

EmelieSaraViola
0

En vecka är inte lång tid, ge det mer tid så kommer de nog börja släppa längre fram :)

pellepojken
1

# 4  En del råttor kan vara kontaktsökande o vill gärna klättra på sin ägare o tigga godis osv. Men tycker inte om att man tar i dom o lyfter upp dom.

Det är något du får vänja råttisen vid. Handskas med den ofta så kommer det att lösa sig. H-n måste bli "kompis" med dina händer.

stinus
0

Okej, tack för svaret :)