Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 829 ggr
BellaVai
0

Pil träd

Kan man ha grenar från pil träd till råttor? Är det giftigt?

Zolah
0

jag vet inte, bättre att skippa om man inte är säker . försökte googla men kunde inte hitta någon info direkt.

pellepojken
2

Hejsan    Pil är inte giftigt. Pil har mina killar fått många gånger o gillar det..

Ida85
0

Vet inte om detta gäller för alla pilsorter men pilbark har samma effekter som aspirin, dvs febernedsättande, antiinflammatoriskt samt blodförtunnande. Eftersom jag inte vet hur råttor rreagerar på detta samt vilka doser som har effekt skulle inte jag ge pilbark till mina råttor. Det borde vara jättesvårt att veta hur mycket de får i sig och hur stor påverkan det har. Blodförtunnande medel borde åtminstone teoretiskt sett kunna vara negativt för råttor som ju är rätt klumpiga av sig och ibland ramlar och slår sig. Källa healthcorner.info

pellepojken
3

# 3    Ja det stämmer. Det innehåller salicylsyra.

Men om det skulle vara någon fara med det så skulle råttisarna äta stora mängder för att utgöra någon fara.

Det är ju så med mängder av alster från växtriket att det är giftigt om man äter tillräckligt mycket av något.

Mina killar har fått kvistar av dom flesta lövträd o gillar det skarpt. Men inga mängder av något. Lagom är bäst. (Gillar ordet lagom)