Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 2151 ggr
untiedtie
0

Papegojbur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om en stor papegojbur? Det borde väl gå? 

Bara att lägga till lite våningar och stegar. Bilden är ett exempel på blocketannons jag kikat på. 

Är det bättre att köpa en bur specifikt för råttor?

Emouse
0

Det ska gå bra!🙂 Se till att de inte får gå på hyllplaner av galler bara🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

untiedtie
0

Självklart! Tack för svar!

Namida
1

Tänk på galler avstånden! tror det är lätt för råttor att smita sig ut ur den buren

pkml
0

Mina tjejer går rakt igenom!! så vet inte om de är så smart !:)

Zakaraa
0

Tyvärr kan jag nästan garantera att den buren inte går att använda pga galleravståndet. 
Papegojburar är tyvärr inte ett bra alternativ men däremot andra fågelvoljärer som exempelvis parakitvoljärer och liknande med mindre avstånd är helt och håller okej :)

Här är en tråd jag skapade för inte så länge sedan kan du se ett otroligt bra klipp på varför galleravståndet är så viktigt. Lite roligt klipp dessutom ;D

*EDIT* Ser nu att klippet är raderat :c Det som var så perfekt! Men för att beskriva så är det en normalstor hona (tror jag det var) som tröck sig igenom ett galler på kanske 1½cm. Så kort och gott. Kommer huvudet igenom så kommer kroppen igenom :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

untiedtie
0

Misstänkte att gallret var för stort. Hittade en annan som använts till råttor så det ska nog gå :)

untiedtie
0

Misstänkte att gallret var för stort. Hittade en annan som använts till råttor så det ska nog gå :)