Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 503 ggr
[[Mellebelle]]
0

vad är skillnaden?

Har ju planer på att skaffa mig en royal suite 95 men nu så såg jag även att denna bur http://sklep.canifel.pl/critter-nation-161-duplikat-1.html finns! vad är skillanden? då jag själv tycker att dom ser väldans lika ut. O priset på den andra vad ligger den på? då det inte står i KR.

berätta gärna vad ni tycker om burarna och vilken ni tror är bäst att satsa på! :)

fuzzie
0

Den från Polen är en Critter Nation som jag själv har beställt och den kommer till mig i början av april. Priset på denna bur samt frakt blir 3200 kr. 😃 

Som jag har förstått av andra så är RSD´n rätt jobbig att sätta ihop själv då vissa skruvar kan vara lite skeva och jobbiga att skruva i för hand. Tror dock att detta kan hända även med Crittern. 🤪 

RSD´n är mörkblå och Crittern är grå, så där är en av anledningarna till att jag valde Crittern. (lättare att matcha med inredningen liksom)  Sedan ska det tydligen skilja någon liten millimeter på galleravståndet mellan burarna, vet dock ej om det stämmer. Och sedan vet jag att det är lite lättare att få tag på tillbehör till Critter, typ stänkskydd och skydd till stegarna osv. 

Så jag har förstått det som att Crittern är bättre och mer värd att satsa på, sen har jag ju gått och suktat efter den väääldigt länge innan jag fick möjlighet att äntligen beställa den. 🙂 

Vet inte om detta hjälpte alls, så någon som har mer erfarenhet kan nog svara bättre. 😉

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Zakaraa
0

Använd Sök, det finns massor med info om skillnaden mellan dessa två burar.
Här kan du läsa mitt svar från den senaste tråden jag svarade i: http://rattor.ifokus.se/discussions/5223b5cace12c440cb002550-critter-nation-och-royal-sutie

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Xristina
1

Critter nations galler är vågräta på alla sidor tror jag, medan RSD har lodräta på kortsidorna :)

[[Mellebelle]]
0

tack för svaren :) ska kika lite runt :) tror de blir en RSD iaf :p