Råttor iFokus

Råttor

Etikettagility-aktivering
Läst 892 ggr
astaochdoris
2014-03-20 14:46
0

TIPS?

Hej, är det någon som har något bra tips där man kan ha sina råttor lösa,om man inte kan ha dom springandes lösa i ett rum. Tex i någon kartong eller liknande? Min ena råtta verkar väldigt understimulerad och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.. tacksam för svar!

stinus
2014-03-20 15:05
1

I sängen eller soffan t.ex. Jag brukar ha mina i sängen när jag ligger och kollar på film :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

astaochdoris
2014-03-20 15:10
0

#1 Det brukar jag också men något så dom får springa av sig tänker jag att dom kanske kunde behöva:)  jag är väldigt ny på det här med råttor..

stinus
2014-03-20 15:13
0

Hmm vet faktiskt inte vad mer :/ är också ganska ny med råttor jag. Varför kan inte dem springa på tex ditt rum?

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

astaochdoris
2014-03-20 15:15
0

#3 Är så rädd att dom springer under något och inte vill komma ut haha.. men det kanske dom inte gör :) den ena är ganska rädd och försiktig av sig, så är rädd att hon ska springa och gömma sig

[moatron]
2014-03-20 15:20
2

Jag brukar låta dem springa i köket, just för att det inte brukar finnas massa kablar och liknande där. I mitt kök finns det som en list under alla luckor (om du förstår hur jag menar?) så råttorna kan inte springa under något och försvinna in på konstiga ställen. Vet att fler har liknande inredning med lister. Ta dig en titt! Min råttor älskar att vara i köket, speciellt när man lagar mat och tappar lite på golvet ;)

[Empisen]
2014-03-20 15:41
0

Du kan råttsäkra rummet! 

Jag har gjort så de inte kan springa under någonting, ett område under databordet är avspärrat så att dem inte kan komma åt sladdarna. Övriga sladdar har jag suttit högt upp. 

Säg till om du behöver tips på hur du kan råttsäkra rummet.

astaochdoris
2014-03-20 15:46
0

#5 Ja tyvärr så får jag inte ha dom i något annat rum än mitt eget, eftersom min pappa är livrädd för dom, haha.. 

#6 Ja men vet inte vad jag ska sätta för sladdarna och så, några bra tips?:)

fridanordqvist
2014-03-20 17:20
0

hade samma problem, o mitt rum går inte att råttsäkra, så pappa byggde en rasthage! :3

kanske du också kan göra? eller be din mamma/pappa/annan person om hjälp? ^^

[Empisen]
2014-03-20 20:20
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Sladdarna under databordet har jag suttit en rätt hög planka framför, liksom stängt in dem i ett hörn (svårt att förklara, kan fixa bild om det behövs). Nätverkskabeln går längs taket och sedan ner där datorn står. 

Har inte så många sladdar om man bortser vid datorn då jag tänker efter, såhär har jag gjort med sladdarna till lampan och ljusslingan jag har. (se bild), inte vidare snyggt men det fungerar 🤪
Har ingen aning om hur ditt rum ser ut och hur pass mycket sladdar etc.. Men såhär har jag löst det.

Det mesta går att lösa, gäller att improvisera, ommöblera och ha en gnutta fantasi 😉

EmelieSaraViola
2014-03-21 07:01
0

Mina får springa fritt men man kanske kunde köpa en sån valphage i tyg och sen bara slänga ner massa grejer som de kan undersöka, tidningspapper, kartonger och dylikt :)