Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 458 ggr
[MsHammer300]
0

Whiskey+råtta=?!

Jo, min pappa gav just min råtta whiskey…. är det giftigt för dem?!

Jag satt bredvid min pappa när han tog fram whiskey glaset och höll det mot råttan(glaset var tomt med några droppar kvar), råttan blev nyfiken och började ju såklart sträcka sig mot glaset och då vänder han i stort sätt uppochner på glaset så hon fick whiskey på sig. Vet inte om hon fick det i munnen eller rakt in i nosen men hon tvättade nosen efter det! och nu luktar hon bara whiskey.

Är det giftigt? Livshotande?!

Fjordell
1

Knappast farligt i en så liten mängd. Du behöver inte oroa dig. I större mängder däremot kan den lilla kroppen såklart ta stryk, men när det handlar om några droppar så är det lugnt.🙂

[MsHammer300]
0

#1 nja, de var kanske inte en droppe, mer en skvätt. Men hon betedde sig lite konstigt innan, får se om hon blir bättre sen. Tack för svar :)

Fjordell
0

Ja, du kan ju ha lite extra koll på henne iallafall, men jag har svårt att tro att hon skulle bli dålig på något vis :)

[Lyric]
0

Kanske detta kan vara till någon hjälp? Jag vet inte ifall informationen stämmer, eller ifall de har siktat in sig på någon specifikt, och det talar inte för så mycket.

http://www.ratpower.se//?p=208

[MsHammer300]
0

#3 ok :)

#4 om det nu stämmer ska det inte vara några problem :) hon vinglade inte mycket men man märkte på henne att rummet som hon nu levt i snart 2 år blev myyyycket intressantare, speciellt golvet X3

Tack för svar!❤️^ ^