s/ba???

De ser ju väldigt bruna ut. Men många svarta råttor "rostar" och blir bruna efter ett tag. Men de ser ju unga ut så det verkar konstigt om de rostat så snabbt.

ja, dom e bara 3 månader.. hur blir det om man ska ställa ut dom? kan det bli problem då? det e ju uppfödaren som skrivir det, det e ju inget jag kan ändra på.. visst e det svårt att avgöra exakt vilken färg dom kommer att bli när dom blir stora, men vill inte att det ska bli problem när jag ställer dom..

Jag har ju en sk self black och en mink från lost kullen. Men den svarta är inte alls så brun som dina. Jag skulle tro att dina är chocolate spec med tanke på att pappan är det. Min svarta är inte self ba heller utan har blivit tickad så silver black är han nog istället. Men som sagt det är ju svårt att färgbestämma dom när dom är så små.

Om du ska ställa ut dem så anmäl dem som vad de är registrerade som. Så får domaren avgöra om de har rätt färg och eventuellt flytta dem till en annan klass. Isf kan du omregistrera dem.

Jag äger pappan så han har haft två kullar innan denna kullen och där vart många som blev chocolate i de kullarna, jag reggade dem som s/ba för att det var så extremt svårt att avgöra vilka som var s/cc och vilka som var s/ba, jag pratade även med en reggad uppfödare då om vilka färger de var, skickade massa bilder och så, hon sa att de var svarta, mest därför jag reggade dem som svarta då också, men dina är absolut s/cc.. =) Den varma bruna tonen är definitivt cc, pappan finns på bild i mitt fotoalbum om du är nyfiken. =)
(nyvaken halvsyster till dina, Danlee)