Trick träning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som rubriken säger så har jag lite frågor som angår att trick-träna och att träna råttorna till olika saker överlag.
Mina 2 små går på toa , men de började de nästan av sig själv göra redan då de var små. Då ja sedan har haft dem på golvet är de hur gosiga som helst och vill upp i famnen men även utforska golvet. Såhär har det varit i cirkus ett och ett halft år.
Saken är den att jag försökte träna dem att komma till mej då jag ropar , och hämta en mumsbit.(för de gör de inte, dock lyssnar de om man talar med dem och stannar till så man lätt får plocka upp dem)
Men saken är den att då jag ger något gott rakt i handen/munnen åt dem tar dom emot biten med stor aptit men ligger jag/sitter jag en bit bort från dem, räcker med en meter nästan, så nosar dom omkring sig en stund och tittar vad jag har i handen , en halvmeter fram typ, för att sedan gå iväg istället och göra nått annat. De är som de är för lata för att göra nått för maten/godiset. Som de tänkte " äsch ger hon det inte till mig så får det vara". Jag menar jag lyckas inte få dem att ens göra detta hur går de till när man gör "roliga" tricks??
Däremot om jag bara ligger med och talar med dem på golvet så kommer de o pussas och går omkring på mig…
Därför beundrar ja er som fått era råttor att göra massa tricks.
- Har ni tips till mej då jag tränar/leker med råttorna?
- Vad tränar ni råttorna för trick?
- Vad kan era råttor?
Dela gärna med er!
Har du tittat bland artiklarna som finns här på RiF? Ska finnas minst en om just hur man tränar trick :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 kollade snabbt igenom dem tidigare fast då var det väldigt snabbt i förbi farten, så det kan va jag missade någonting, skall kolla igen dock! :)
Skrev dock inlägget iallafall och tänkte om någon hade erfarenheter av liknande som kunde dela med sig. Jag vet att man inte skall dra ner sig själv , men jag tänker alltid att råttorna inte tycker om mig , och att de därför inte vill komma, och att då jag ligger ner , eller sitter still endast fungerar som klätterställning eller varm sovplats… Jag vet inte känns lite sådär små hopplöst ibland … så ja funderar bara om jag är en otroligt dålig råttägare , eller gör ja nå tokigt, eller är dett lata råttor?
tass!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Vissa råttor är svårtränade. De enklaste råttorna att träna är de matglada för de kan man muta, hehe.
Nä men man får försöka känna igen sina råttor och se vilka sätt som fungerar för just Dem. Vissa behöver mer uppmuntran medan andra är superduktiga.
Jag har exempelvis två eller tre råttor bland mina 13 som jag tror skulle kunna uppskatta att träna tricks för de känns motiverade :) Så det är endast De jag kommer prova träna med de andra har ingen synlig motivation till aktivering :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning