Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 1549 ggr
lovelyg4m3r
6

Timon och Kuzco!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick två pojkar genom ett inlägg här på iFokus nyligen! De föddes den 16 december, och jag fick dem den 25 januari! Jag tycker det är dags att presentera dem här! Deras namn är Timon och Kuzco, de är två mycket vackra små pojkar, fulla av liv! Deras favoritmat är broccoli och de älskar tubhängmattan mest! De är väldigt bortskämda och har en Ferplast Furet XL helt för sig själva! :) De är fortfarande mycket små, men har börjat leka med våra små hundar genom burgallret, och älskar att brottas med min hand som om det är en råtta! De är så söta och ger massor av pussar! 

Här är Timon! 

Jag beklagar om min svenska inte är den bästa, jag talar oftast engelska!

fortheloveoffuzz.weebly.com

lovelyg4m3r
4

Och här är Kuzco.

Calypso & Nike
2

Men vilka sötnosar!! Tycker du skriver bra på svenska :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

lovelyg4m3r
1

Tack! jag fick lite hjälp dock😃

Calypso & Nike
1

Ah du fuskade lite ^^

lovelyg4m3r
1

Ja haha☺️

Calypso & Nike
0

Du lär dig svenskan mer och mer :)

lovelyg4m3r
0

Jag gör så mitt bästa, haha😃

lovelyg4m3r
0

Ren bur!

lovelyg4m3r
0

topp

lovelyg4m3r
0

botten

lovelyg4m3r
0

Så söt!

[Hallons]
0

Gud vad söta! Är så himla avis! Vill också ha råttor ;)

[Empisen]
0

Vad är det för påhittiga saker du hängt upp hängmattorna med? Vart finns dessa att köpa? 🙂

ratpinata
0

Gullepluttarna! :) pussa på gubbarna från mig!! :)

lovelyg4m3r
1

#12 Tack!

#13Jag fick dessa länkar när jag bodde i USA, de är barnlänkar för att hålla babyleksaker och är tuggsäkra för barn. Massor av människor använder dom för att hänga råtthängmattor eftersom de är säkra! 

Efter lite letande, hittade jag några du kan få på nätet i Sverige också! Du kanske även kan hitta dem i en leksaksaffär som har barn grejer. Jag är inte säker. Jag fick dom i present dock och de är så användbara! De är starka och lätta att hänga upp saker med! Här är en länk! 

http://www.abcleksaker.se/linkets-basic/5560-0

#14 Det ska jag göra!

Jag skickade fler bilder till din email förresten!

[Empisen]
0

#15 Tack så mycket! Ska hålla utkik efter dessa :)

lovelyg4m3r
0

#16 Välkommen!

lovelyg4m3r
1

Timon

Fridborg
6

Det enda som finns att gnälla på när det gäller din bur är hjulet, råttor ska inte springa i hjul eftersom svansen är en förlängning av ryggraden och de kan få ryggproblem av ett hjul. Bättre att låta de bli aktiverade på golvet.

Annars, jättefina pojkar ❤️

kolpa
0

Har en kille här hemma på 1 år som oxå heter Timon! Söta råttor:)

lovelyg4m3r
0

Timon!

lovelyg4m3r
0

Timon

lovelyg4m3r
1

Kuzco and Timon

00eme05
0

Tass! Vart köpte du buren? =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[Nelley]
1

Lite sent, men om du fortfarande letar så finns ringarna på babyproffsen;)

[Nelley]
0

#13 ^^^^

lovelyg4m3r
0

Vixifyx
0

Inte för att klaga eller sådär men råkade skymta att du hade ett spring-hjul i buren. Detta är inte alls bra då de kan få ryggproblem pga dem. Råttor ska altså inte ha hjul, utan motioneras med att springa ute på golvet eller dyligt :) 

Annars väldigt fin bur och söta pojkar du har dock! :)

lovelyg4m3r
0

Åsikter om hjul varierar mellan länderna. På platser som Storbritannien och USA uppmuntras hjul som en del av den dagliga motionen. Jag tror att så länge hjulet är stort nog, precis som alla andra där jag kommer från, att ingen skada kommer till råttan, speciellt om det inte är en stång som sticker ut från mitten. Mina råttor kommer alltid att ha ett hjul, det kommer inte att skada dom, det har alltid bara gynnat mina råttor i det förflutna och jag skulle uppskatta om alla kunde sluta kommentera mitt hjul. Tack.

zickan
1

Då får du förstora upp hjulet mycket när de blir äldre. Skadan sker när de kröker ryggen onormlat åt fel håll. Springa i hjul, eller springa med så pass krökt rygg. Är inte ett normalt beteende för råttor. Så hjulet måste göras mycket större för en fullvuxen än det du har i buren nu. 

Bara för att några länder eller några personer i ett land rekommenderar något betyder inte att det är bra. Vet att en del håll så är det rekommendation på saltsten och hö. Betyder inte att det är smart att ha. 
Samma som med hamstervadd. Ren livsfara. Ändå rekommenderar en del ännu det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

fuzzie
1

#29 Antagligen reagerar folk på ditt hjul för att: 

Svansen är ju en förlängning av ryggraden och det gör ju att även om ditt hjul är tillräckligt stort för att själva kroppen med päls ska få plats, så är ju svansen krökt i resten av hjulet i vilket fall. 😕 

Och även om det är "ok" i USA och England så kommer nog människor här i Sverige reagera just av den anledningen av att vi har en annan syn på hjul än vad just de 2 länderna har. No offense, jag bara säger varför jag tror att folk kommenterar. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^