Vad gör hon?
Hej min ena råtthona har blivit rätt skum nu under kvällen. Hon är tam men helt plötsligt springer hon runt som en galning och slingrar sig ur händerna när jag försöker ta upp henne. Hon vibrerar och sträcker på sig, nästan som en katt! Samtidig kissar hon på mig! Helt skumt! Jag antar att det är brunstbeteende? Men blir råttorna spattiga och svåra att ta upp när dom brunstar?
Japp, det blir de :)
Haha yes!
Min tjej håller på för fullt nu.
Ser så roligt ut hur hon gnider sig mot husen hahaha
Hon löööööper för fullt :)
Råttor löper var femte dag och de kan bli riktigt (med brist på bättre ord) kåta ibland :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Mina blir ganska vilda när de löper, ingen idè att försöka ta dem då.
En av mina blir också helt galen när hon löper! Hoppar omkring, studsar, springer, och kan inte vara stilla en sekund. 😃
De övriga två märks det ingenting alls på´när dom löper.
Jag har 2 honor på drygt 9-10 månader och jag pysslar med dom varje dag och jag har aldrig sett det beteendet på dom. Börjar undra om de är lite efterblivna, hahah ;)
#6 Det är väldigt olika. På vissa individer syns det mycket tydligt och på andra märker man inte av det alls. 🙂
Min ena fnyser og puttrar väldigt mycket när hon löper, då är hon en svår en att lyfta upp för man kan bli biten.
Kapar tråden lite och undrar, blöder råttor när dom löper? :)
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
#9 det gör de nog, men det syns inte för oss, och om du ser att råttan blöder, ta kontakt med en veterinär!
#9: Nej, de blöder inte som ex. människor och hundar. Vore rätt olämpligt som bytesdjur att lämna ett blodspår efter sig. :)