Inredning
Jag vill gärna ha några tips hur man kan inreda en 120 cm hög, 50 cm cm bred fågel/råttbur med saker och vilka saker? Jag skall nämligen köpa två råttor den 14 mars och vill gärna veta lite 🙂 Har fixat våningar så det är fixat.
Tack för svar!
Finns myyyycket du kan göra med sydda grejer!
Hammockar (vanlig, dubbel, pocket, tunnel) som går från den ena sidan till den andra, hörn hammockar/hus (kan hängas i hörnan, i vilken höjd som helst), tunnlar som kan hängas på sidorna är också utmärkta till höga burar då de kan hängas både i taket och var som helst så länge de är mot sid-gallret, myssäckar kan också hängas var som helst på höjden mot gallret 😃 Små hammockar och t.ex. kubhus brukar vara bäst att hänga i taket dock, så de är svårare att fylla ut resten av buren med, iom att den är så hög!
Detta blir skitdyrt i längden dock om man inte kan sy då det är så många olika grejer (jag tar t.ex. 120 for en tunnel, det enda som är billigt skulle vara en myssäck för 30-40). Så då finns det Ikea! Ikea har en massa grejer och om du söker "Ikea inredning" i sökmotorn finner du en massa trådar 🙂 Finns även liknande på andra billiga affärer om du ej kan ta dig till ikea…!
Rep är också kul, dra rep härs och tvärs 🙂 Kartonghus, grenar (dock så behövs det lite extra för grenar om man vill plocka utomhus, du kan söka på sökmotorn för det också), etc!
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.