plantera?
hej jag undrar om det finns någon växt att plantera inne nu till sommaren som råttorna kan äta;)
Jag brukar alltid se till att plantera lite krasse, men ute då. plockar av blommorna till råttorna.
skulle inte rekommendera att ha en kruka som råttorna själva kan äta av då iaf mina monster är mer intresserade av att gräva upp jorden än att äta…^^
Allt som vi kan äta kan ju råttorna äta, förutom rå lök o lutfisk. vet att katter kan äta ampellilja, ist för katt gräs, har dock inte testat att ge det till råttorna.
Vi har gett våra tåtar kattgräs. Väldigt mysigt att både äta, gräva och bädda i :)
Plantera kattgräs i olika backar. Det är en stor hitt och brukar grävas runt som ätas upp rätt fort.
Men det mesta människor kan äta, kan man även ge råttorna. Jag planterar krasse varje år. Men även flera örter som jag ger färskt eller torkar. Du kan även göra egna groddar inne. Det brukar va en stor hitt hos mina.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
OT- Men vart köper man frön till kattgräs, krasse m.m?
Jag har köpt både krasse och kattgräs på min lilla icabutik. Så det borde finnas på alla ica isåfall tycker jag. Kolla där! :)
#5 okej, Tack :)