Den ser väldigt intressant ut :D *tass*
Trevlig liten butik, må jag säga! Men fraktkostnaderna kan nog dra på en hel del…
Jag beställde just därifrån, frakten är väl som vanligt tycker jag. Billigare än jag trodde, fast jag valde inte så tunga grejer. :)
Hon ska sy den fina hammockgrejen åt mig imorgon redan, ser fram emot att överraska mina små pälsklädda vänner! Om jag lyckas hålla tyst om det vill säga, och om de inte hackar mitt mailkonto och ser beställningen.
Häromveckan gjorde de nämligen sin egen version av "Hajen" vilket fick mig att börja undra om de har en gömd dator i sin bur så de kan se barnförbjudna filmer online hela nätterna. ;D
#3 Haha, egen version av "Hajen"? Lite off topic, men nu blev jag grymt nyfiken. :) Berätta!
Jag satt i soffan och läste i godan ro, när jag plötsligt fick se en svans som stod rakt upp och syntes över plastkanten i burens botten. Svansen kom närmare och närmare, och tassarna trampade faktiskt fram den där obehagliga musiken- "du-du-du-du…".
De har inte gjort det igen tack och lov, för då hade jag säkert fått men för livet! ;D
Jag kan återkomma och berätta hur grejerna är, när jag fått hem dem från The Rat Warehouse! Får hoppas att det inte tar alltför lång tid. :)
jag har precid beställt en sån där tap-a-drop återkommer med hur det gick sedan. vågade inte beställa mkt saker första gången, men går allt bra så ska jag beställa sputnikar nästa månad 
#5 Hahaha :D
Jag har också beställt Tap-a-drop från The Rat Warehouse, kan återkomma när jag fått hem grejerna :) Men hon svarade på mail snabbt iaf och verkar himla trevlig!
Ni får berätta vilka dofter ni valde.. Jag har väntat på citrus hur länge som helst, men den lär aldrig komma i lager igen så jag får nog välja någon annan variant :P
#8 jag valde spring mint
tyckte det lät mysigt *s* den har säkert inte hunnit komma innan du kommer hit, men man vet aldrig
tog snabbaste leverans sättet..
Det är ju mer än en vecka kvar så det är väl inte omöjligt :D
Åh jag vill också ha sputniks och tap-a-drop och massa mer därifrån!
Alla får jättegärna lämna recensioner här på de varor ni köpt när ni börjat använda dem! :D
Jag är också nyfiken på spring mint, och red tea clover…synd att man inte kan lukta på testers nånstans…
#5 Haha, underbart! :) Råttor alltså…
WOW!! jag beställde innan idag och fick nu ett mail att min order skickats redan! nu beställde jag bara en sak så det lär ju inte varit jobbigt att packa *S* men så snabba har aldrig någon svensk butik jag handlat från varit 

Oj, jag har glömt uppdatera att jag fick hem grejerna förra veckan, de är hur fina som helst. Stor-sputniken är såå grym, de älskar att ligga där och mysa på en fleecefilt! Ska sätta upp hammockgrejen nu i veckan när storstädningen är avklarad, ska bli enormt spännande att se vad de tycker om den.
Fingerborsten luktar spännande, och de försöker dra loss den från mitt finger jämt. Girigbukar. ;D
Kommer garanterat beställa mer grejer därifrån!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#14 hur länge fick du vänta? Jag har beställt därifrån med men har inte fått nått än.
Eftersom det var Midsommar och helg och Posten slarvade med uthämtningsstället fick jag vänta i en vecka ungefär efter att det skickats. Det går fort TILL Sverige, men väl inne i landet går det långsammare. :)
Jaha okej. men då ska jag snart ha det då..
Mina grejjer kom i dag så jag behövde bara vänta fyra vardagar :) Råttorna älskar verkligen sputniken.
Beställde därifrån för första gången igår. De var verkligen snabba med att skicka paketet! Väntar med spänning på grejerna och hoppas de kommer fram snart. :) Skriver recension när jag fått hem paketet.
Jag väntar nu på en sputnik, tap-a-drop red clover tea och spring mint, och en finger groomer :D
Nu har jag fått hem sakerna, det tog bara tre dagar! Köpte en sputnik, tap-a-drop spring mint och en gummiboll. Jag provade tap-a-drop genom att hälla en droppe i mitten på en pissad handduk. Det tog bort den dåliga lukten mycket bra! De hade mest pissat i ett hörn av handduken och hade man näsan 3 cm ifrån hörnet luktade det men var man längre ifrån luktade det ingenting. Min pojkvän tyckte det luktade pepparkaka. :)
Jag ska definitivt beställa därifrån igen! Inget krångel alls.
Och jag måste berätta att jag igår satte in hammocken jag beställde, den är ruskigt populär! Den är så mjuk och härlig, och rejäl! Den kommer hålla länge, länge! :D
Dock var jag lite förskräckt över krokarna man fäster i gallret, och virade runt fleecetyg och knöt fast. Vill inte riskera att de fastnar med tassarna och skadar sig, men jag är ju värsta hönsmamman som blir panikslagen om de råkar nysa lite. ;)
Tap- a- Drop låter riktigt bra, ska nog beställa det nästa gång!
Min tap a drop citrus som jag suktat så efter luktar faktiskt inte alls jättegott :P ungefär som en c-vitamin citrus brustablett. Jag vet inte om den fungerar, för mina råttor luktar ingenting, storstädning i buren för två dagar sedan.
Men beställningen och leveransen var helt utan krångel, jättebra webbshop som jag definitivt kommer besöka igen :)
Idag fick jag mina grejer :D Återkommer med hur de funkat och så, tycker dock bara genom att sniffa på flaskorna att red clover tea luktar godare än spring mint. Har precis satt in Sputniken som genast skulle undersökas och trängas i…får se om den blir poppis framöver då jag valde att sätta den i en av burarna de vanligtvis inte sover i.
(Pssst, bytte titel på tråden då vi nu beställt därifrån flera stycken och bara har bra erfarenheter, samt flyttade tråden från OT till Att vara råttägare :) )
tänkte på "chews" en gummileksak som de ska gnaga på, det kan väl tne vara bra?
Ok har nu droppat Spring Mint i ett rum, och den är lite frän tycker jag, blir aningen yr i huvudet av lukten. Den luktar typ…kemisk mynta+städmedel+Jenka+väldigt mycket selleri o.O
Red Clover Tea är droppad i ett annat rum, och den luktar kort och gott Jenka. Eller som botten på en godislåda med nåt knasigt billighetslösgodis i. Men sött, och en ganska "rund" lukt. Rätt behagligt, särskilt i jämförelse med Spring Mint…
Finger groomer är hittills rätt fail, den luktar för gott gummiplastigt och de vill bara sno den och tugga på den hela tiden xD
Sputnik XL Ni som redan har en, hur har ni fäst era i taket på buren? Jag tycker att anordningen som den är nu känns aningen instabil…som om att de små plasthakarna lätt kan glida loss från gallret. Ska man stärka med något och vad har ni då använt?
#27 Man får se till att spänna ut sputnikens armar lite, så att den drar ihop sig själv och spjärnar mot hakarna. Mina sputnikar har aldrig lossnat, men är du orolig kan du ju montera den över en hylla eller en stadig hängmatta den första tiden :)
Min XL Sputnik var lite skev efter att ha blivit hanterad i postgången, men den fann snart sin rätta form. Hängde upp den bredvid den andra först, och nu har jag den på botten för att se om de hellre vill ha den där. De har fyllt den med så mycket papper att jag inte begriper hur de ens får plats, och så har de rullat omkring den inatt. o_O
Du får öva dig lite på sputniken, man ska sätta plastpiggarna så att man kan testdra lite i den utan att den ramlar ner. Jag är tyvärr lite seg i klotet idag så kan inte förklara så bra. Jag hade lite svårt med min första, mindre sputnik, särskilt eftersom rådisarna envisades med att försöka klättra in i den när jag flyttade runt den. Men övning ger färdighet! Du kan ju öva genom att sätta den utanpå buren så går det lättare! :)
Om du tycker att den är otäck ändå kan du säkert fästa snören eller något som säkerhet.
Mina pälsvänner tycker fingerborsten är hur mysig som helst, fast de vill fortfarande försöka dra den av mitt finger ibland och äta upp den. Och så luktar fingret som den när man använt den. Nog bara en tidsfråga innan de slukar mitt finger av misstag! :0
#28&29 Tack! Jadå, den är vid hylla+hängmatta nu, men får nog spänna ut den lite mer som ni säger. Men vart också lite skev av postgången, men den var lätt att räta ut nät man monterade den.
Taket är löstagbert på buren, så det är i alla fall himla lätt att flytta runt den…så länge ingen sover i den förstås ^-^
#27 jag holler med jag droppa min med mint doft i vardagsrummet å jag fick värdens huvudvärk och jag vill inte påstå att det luktar mint direkt.. när man vart ute och kommer in luktar det ju men nått starkt som jag inte kan beskriva men det jorde ju du ganska gra :)
ska prova Red Clover Tea nästa gång så man slipper känna någon form av bakfylla :P
#31 Haha nej den luktar typ inte alls mint! Nu, 24 h senare känns den inte av alls, medan red clover ligger kvar som en mjuk, rätt behaglig lukt. Så av de två är det definitivt Red Clover som är vinnaren!
Hoppas andra kan dela med sig av de andra dofterna….citrus ska ju vara rätt illa har vi ju också fått lära oss…
#32 Njae, illa skulle jag inte vilja kalla den, men den luktar som sagt brustablett snarare än riktiga citrusfrukter och inte jättegott.. men inte äckligt, absolut inte. :P Dock glömde jag att testa dess lukteliminerande p0w4hs nu innan jag städade buren, det var ju dumt X( får försöka komma ihåg till nästa vecka. Suck :P
Okej så jag kanske är blind nu, men jag kan verkligen inte hitta hur betalning funkar. Hur har det funkar för er? Är det förskottsbetalning med typ Visa som gäller i vanlig ordning eller har The Rat Warehouse någon annan betalningsmetod?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
åhh härifrån måste jag beställa när jag får pengar…. =)
har länge suktat efter en sputnink…. =)
sen blir det nog en sån tap a drop med.
nån av er som har testat hur den är på träsaker?
har nämligen lite grenar i min bur som inte luktar så gott mellan varven…. =/
#34 Jag betalade med Paypal.
#34 Jag använde e-kort med VISA. :) Man väljer HSBC om man vill betala med kort, sen kommer man vidare för att göra betalningen. Man behöver inte oroa sig för att ens adressuppgifter inte står inskrivna, man klickar bara godkänna och sen dras pengarna och man får sina grejer hemskickade. :)
#37 haha, knasigt att de skrivit så, HSBC är ju en brittisk bank…
Ok, tackar! För höra med mamsen om jag får låna hennes Visa, antar att det går lite snabbare än Paypal :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#35 Jag uppfattade att tap a drop var till för att användas nära luktkällor så det neutraliseras (i luften), inte att droppa inuti buren på stället där de luktar. Kanske inte är så bra för råttorna att vara så himla nära lukten heller. För det luktar ganska starkt i början o ett tag framöver.
Min mamma har astmaa/damm/kvaster allergi, och hon klarar inte tap a drop riktigt.
// Fawo (;
#35 lägg en droppe i vatten och sen träsakerna där i över natten, skölj & låt torka innan du sätter in i buren. funkade jättebra med mina mushanars grejjor…
Man kan droppa på en handduk eller någon form av tyg inärheten av buren. Jag är JÄTTEnöjd med Red Clover! :D
Vad billigt :O är jätte sugen på en gul/grön sputnik och en igloo men de är slut, kommer det tillbaka till lagret tror ni?
Garanterat, var kanske jag som köpte den sista gul/gröna sputniken då xD Men de är så poppis så de kommer definitivt finnas igen, och snart.
så där nu har jag beställt…. =)
blev en sputnik lila o rosa o en finger groomer o så kunde jag inte bestämma mig på vilken doft jag ville ha på tap a drop…. så det blev 3 såna …. =P red clover, soft linen o baby powder….
#45 åh! Återkom med recensioner på soft linen och baby powder sen! :D
#46 det ska jag göra…..
såg dock nu att jag måste ha missat att kryssa i rutan för snabbare leverans…. ( kunde ha svurit på att jag gjorde det dock… =/ )
så vi får väl se när grejerna dyker upp….
nu har jag testat alla tap a drop.
Soft linen luktar kort o gott skölj medel… =) en väldigt behaglig o mild doft
baby powder luktar väldigt sött i men helt ok om man bara tar en pytte droppe. en ganska blommig doft
så favoriterna är red clover tea o soft linen.. =)
o det funkar kanon att hälla ett par droppar i vatten o blöta ner träsaker med för att sedan skrubba o skölja ordentligt. luktar inte kiss för 5 öre längre… =D
o sputniken är väldigt poppis även om mina råttor är så pass feta att det bara får plats 2 max 3st i den…. =P
Åh! Ska testa dem nästa gång låter det som :D

Åh svarta sputnikar! toppen ju!
Qui dormit, non peccat
Men åååååh sjukt mycket snyggare ju! Vill haaaa! Och jag som köpte min gul/gröna så nyligen xp

Mm har oxå gröna och gula.. men en svart vore inte helt fel! POjkarna skulle säkert bli glada över mattes shoppingbegära haha
Qui dormit, non peccat
Då vet jag vad jag ska beställa när pengarna kommer! Svarta sputnikar! :D Och lite annat också (a)
KöttbulleKorv
Jag vill med beställa mer, men min gamla hund har flyttat hit igen så blir nog inte mer fina grejer på ett tag för råttorna. De har ju en hel del saker, helt bortskämda, och jag måste införskaffa grejer till hunden när jag får pengar nästa gång. Spårlina, klövjeväska och sånt som man inte kan leva utan. Tänkte låta henne bära alla svampar och bär vi hittar om det finns kvar när jag köpt dem. :) När råttorna vant sig mer vid henne kanske de kan få sitta i väskan med, när jag vet till 100% att de inte tänker tjuvnypa henne. Oj, vad hon skulle bli ledsen om de nöp henne när hon pussade dem! När hon bodde här de första tre åren, älskade hon de förra vi hade. De klamrade och drog i hennes päls och var så sociala och glada i henne.
Men jag tror jag måste ha en värmedyna och någon doftgrej, soft linen tror jag. Men det får bli i höst tror jag. En tidig julklapp för dem, minsann! ^^
Oj vilket virrigt inlägg. Behöver morgonkaffet NU. Känns nästan som en pladdrig felplacerad OT- tråd, min hjärna har fått för lite sömn och jag är dagmatte resten av veckan, så förutom mig (som är helt tossig i svansen fast jag inte har någon), är det nu två tossiga hundar och två ännu mer tossiga råttor här. Tur de sistnämnda sitter i buren, säger jag bara. Annars hade mina gråa hår blivit fler.
Visst har väl The Rat Warehouse semester nu så inget skickas på ett tag?
#54 haha underbart! någon som är lika virrig och OT som jag..
Ni som beställt därifrån… Hur länge tog det för er att få ert paket från det att ni beställde?
Beställde två sputnikar för ca en vecka sen och fick hem dem igår :) Så har det ju vart nån röd dag emellan och sådär :)
#56 Jag väntade inte heller så länge. Kanske en vecka jag också. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Okej, bra! Tack för svaren, då borde jag få mitt paket på måndag eller tisdag :)
Nästa löning så blir det att köpa detta till nya buren när den väl kommer :)
The Rody Igloo
1
£4.50
£4.50
Reggie Rat Treat Ball
1
£3.40
£3.40
Nilodor Tap-A-Drop Odour Remover (Red Clover Tea)
1
£4.00
£4.00
Nilodor Tap-A-Drop Odour Remover (Soft Linen)
1
£4.00
£4.00
Savic Sputnik XL Rat House - Grey and Black
1
£4.50
£4.50
Savic Sputnik XL Rat House - White and Blue
1
£4.50
£4.50
Subtotal
£24.90
Shipping to Sweden
£7.65
Total
£32.55
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Usch… Nu blir man fattig xD

La en beställning idag, credz till den som drog upp tråden i ljuset igen. Tänkte beställa från denna sida för ett tag sedan men då blev det inte av och sidan föll o glömska.
#62 Haha, tur att man lyckades göra någon nytta iaf!
#60 Lite sugen blir man på att göra samma likadant..
Men nej. Här skall det bli en Furet Tower om en vecka istället. Råttorna, och matte också för den delen, får nöja sig med det sålänge.. ^^
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Är det någon som köpt rody igloon förresten och vad tycker ni om den i sånafall? :D
//Ellie
Jag har beställt den rosa rody igloon till min honflock, och den bör komma när som helst. Jag själv kan återkomma i början på veckan om den verkar omtyckt eller ej :)
Wow fy fan vilken frakt :O
Wow nu blev man sannerligen fattig. £58.10 exklusive frakt . Oj oj oj.

Har en rody här hemma, högst älskad :)
Gud va bra då vet jag att den blir uppskattad. Min frakt var inte så illa efter att jag dragit ner lite så det kom under 2kg
//Ellie
#70 Nej det var ju överkomligt då genast ;D men ganska synd att man fick plocka bort grejer man gärna hade velat ha :(
#71 Man får beställa många gånger. ;) Här hemma beställs det hejvilt från The Rat Warehouse så fort det blir några kronor över i slutet av månaden. ;) Vi är stammisar där. xD
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#72 Ja jo :D men det hade varit smidigare om man fick billigare frakt ju mer man beställde eller något annat smidigt -.-
Nu har jag gjort min första beställning. Spännande!