Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1317 ggr
Mli.H
0

Potträna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, mina råttor är inte alls tränade och jag har ingen erfarenhet av hur man gör för att träna dom. Jag har hört att när dom ska kissa ska man lyfta dom till toaletten problemet är bara att jag har en bur med flera våningar och det är svårt att lyfta dom då. 

Kan någon ge mig tips tack!?

(obs. bilden är innan jag inredde den förstås)

BellaLjungberg
1

Jag har flera toaletter om det kanske kan vara till någon hjälp?
Så fort de bajsar någonstans så lägg pluttarna i toaletterna :)

EmelieSaraViola
0

Jag har uppfattat det svårt att få dem rumsrena med kissandet i låda. Mina kissar liksom där dem är. Dock la jag alla bajspluttar osv i lådan och satte dem där mycket när dem var små och då lärde dem sig. De bajsar endast i toalådan faktiskt :)

Mli.H
0

jo, jag har träbottnar och det suger liksom upp men jag är rädd att det ska ruttna. Borde man lägg handduk eller något på hyllorna?

Zakaraa
0

#3 Detta är den största anledningen till att man avrådet från träinredning. Det du får göra är att helt enkelt lacka, lacka och åter igen lacka dina träprodukter.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mapel
0

Våra råttor kissar alltid, utan undantag direkt efter att de vaknat. Då går dem till närmsta hylla och kissar där. Våra sover i hängmatta eller sputnik i taket och då har vi även en toa upphängd i en liten hylla. 

Dock så har vi inrett om och nu tycker de att det är mathyllan som är närmast så nu kissar de givetvis där 😮 

När vi lärde våra kissa på låda så stoppade vi helt enkelt de i toalådan direkt efter att de vaknat och det funkade super!