Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 884 ggr
Fjordell
20

Hasselnötstjuv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tyckte väl att råttorna tycktes förbruka hasselnötter lite väl fort, dessutom brukar man vanligtvis finna tomma skal i buren någon timme efter att man gett dem.

Jag brukar ge dem hasselnötter lite då och då när de är ute och härjar på golvet, och så springer alla normalt sett upp i buren med sina nötter och börjar gnaga. Men Aili, min äldsta hona, samlar allt jag ger henne under eller ovanpå buren i en av kartongerna som står där. Men de senaste gångerna har jag inte sett någon samling av något utanför buren, och inuti buren fanns bara knappt hälften av skalen från nötterna jag gett åt dem.

Ikväll fick jag svaret på hur det gått till. Jag fångade min 6 månaders valp på bar gärning med att plocka något från under buren och fort springa iväg, in till vardagsrummet och in under soffan. Och vad ser jag där?

Jag låter bilden tala för sig själv.

Leon1973
0

hahahahaha… 
En skämslapp på honom där som säger…

Jag stjäl de andra husdjurens mat
ångrar inget

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Zakaraa
0

Underbart! 😂

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

emeliebjormo
0

Hahaha "busteeeed"! Måste bara fråga, hjälper du dom först att öppna skalet innan dom får nötterna? :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Dramatik
0

Haha, men gulle då! :P

marsala
0

Tjuven ser litet stolt ut där han visar upp sitt byte!  Förstår bara inte hur han tänkt öppna dem? 😂

nadilda
0

Hihi, vilken gullig berättelse  och vilken söt tjuv! 😃 Hundar kan vara otroligt roliga ibland… mitt krull kissade i min precis nystädade hamsterbur när jag vände ryggen till 😛

Blodfot
0

haha,gullunge!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!