Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 462 ggr
Matinee
0

Grenar

Hejsan

Jag ska iväg och köpa två råttor ikväll och håller på att ställa iordning buren. Självklart ska vi ha lite grenar som de kan klättra på. Är det någon som vet om grenar från plommonträd inte ska gå? Har för mig att jag har läst att alla fruktträd ska kunna gå att ha i en råttbur..

Ninja
0

Stenfruktsträd ska tydligen inte vara bra. alltså bör man undvika plommon. Äppelträd går däremot alldeles utmärkt. :)

Matinee
0

Vet du varför? Något du har hört bara?

Ratata
0

Det var väl nåt med att stenfruktsträd har blåsyra överallt utom i fruktköttet va? Förmodligen ett skydd just för att ingen ska få för sig att gnaga på trädet ;)

Matinee
0

Frukten i sej ska det väl inte vara några problem med..?

Ratata
0

Ja, jag skrev ju överallt utom i kruktköttet :) Men kärnan är inte bra den heller, ska ge mina små pluttar lite plommon från trädgården idag, men då får man ju skära ut kärnan först.

Matinee
0

Du lät inte så säker så det var mer om någon annan visste säkert. :)

Ninja
0

Som sagt så finns det blåsyra i kärnan på alla stenfrukter, i skalet på vissa (exempelvis avocado men inte i körsbär, plommon osv) och sen så har jag även hört av folk att det finns i barken på träden. Hur sant det är vet jag inte, men varför ta risken när det finns andra alternativ?

Matinee
0

Vem har sagt nåt om att ta risken? Har inte sagt att jag ska använda det.

Story
0

#8  Det var väl bara så att du lät som att du hade gått i plommonträdstankar så folk ville avråda dig (:

Matinee
0

Det var mer en tanke, eftersom jag inte har läst om plommonträd nånstans.. Ser bara texter om äppleträd överallt :)