Introduktion
Fick hem en liten tjej på 5 veckor igår och det där med introduktion verkar lite jobbigt?
Var det fel av mig att Vera och Velvet fick nosa på henne ganska snabbt?
Nu sitter Zelda i en bur själv, men jag tänkte att blir hon inte ledsen av att vara själv i 6 veckor som det står att de ska göra för att jag och hon ska lära känna varandra och sånt.
Har läst igenom på vanliga frågor om detta, men är fortfarande lite osäker och behöver lite rådgåvning/coaching haha ;)
Vera putsade Zelda på direkten som att det vore hennes egna lilla bebis och sen brydde hon sig inte mer. Vera visade sig vara aggressiv sorgligt nog .. :(

Nej inte sitta själv i sex veckor. Då kommer hon bli en ouppfostrad , ledsen hona minst sagt som inte kan tala råttspråk.
Vad menar du att Vera är elak? Intro borde ta en dag som mest om du har stabila honor.
Jag kör inget into alls med små bebisar, släpper bara ihop alla på en gång och det har gått jättebra varje gång 🙂 intro brukar man köra när man sätter ihop äldre råttor som måste göra upp rang osv, en bebis är inget hot för flocken och inget rang måste då göras upp mellan dom
Aha okej :)
Har släppt ihop dom och Vera bryr sig fortfarande inte om Zelda
Men Velvet puffar upp sig och fnyser intensivt, sen hoppar hon på den lilla och biter henne. Det stackars lilla livet är livrädd och flyr.
Så länge det inte sprutar blod så är det ingen fara. Bråk och tjaffs kommer det vara, speciellt om det är en tuff liten tös du har fått hem. Det gäller bara att ha is i magen. 🙂