Kristallsand?
Jag kommer snart att bli råttmamma och då tänkte jag använda kattsand i toalådan. Har läst att Ever Clean ska vara bra, men jag såg att djuraffären hade kristallsand, som är damm- och luktfritt. Är det någon som använder det eller vet om det ens är att rekommendera?
Tror att den är för vass?
Håller med, blir som att gå på lös kullersten.
Ever Clean dammar inte jättemycket och jag har själv använt det i toalådan och varit nöjd :)
det beror på, har sett dom som är runda men jag skulle inte rekomendera den. vet att vissa har sådan sand i sina 'sov lådor ' ( dom har liksom ett fack på botten där folk brukar lägga sanden, som sedan suger upp dålig lukt och kiss och då hamnar inte råttor i närkontakt med den)
sedan att kristall sand är dammfritt vet jag inte, då jag har haft det i kattlådan så har det dammat på som bara den när man häller i
#1 Det låter som det ja, men med tanke på att det är små kulor? Vill vara säker på att sanden jag väljer är den bästa :)
#2 Tur att det inte dammar så mycket, så länge de inte sover i toalådan är det nog lugnt.
#3 Okej, synd. Då stämmer förmodligen inte vad som skrevs.
Intressant för att jag precis köpt hem en påse med ngt som heter Fresh n Easy (tillverkare Best Friend)
Kände på den och jag tror den fungerar alldeles utmärkt att ha i toalettlådorna men absolut inte som bottenmaterial i hela buren.
Den jag använde dammade inte ett dugg ialf.
Men nu återstår att se om den fungerar här hemma.
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
#5 Tack för tipset! Det kan ju vara ett alternativ :)