Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 551 ggr
Bellni
0

Kristallsand?

Jag kommer snart att bli råttmamma och då tänkte jag använda kattsand i toalådan. Har läst att Ever Clean ska vara bra, men jag såg att djuraffären hade kristallsand, som är damm- och luktfritt. Är det någon som använder det eller vet om det ens är att rekommendera?

mikeiko
0

Tror att den är för vass?

Fridborg
0

Håller med, blir som att gå på lös kullersten.

Ever Clean dammar inte jättemycket och jag har själv använt det i toalådan och varit nöjd :)

Zolah
0

det beror på, har sett dom som är runda men jag skulle inte rekomendera den. vet att vissa har sådan sand i sina 'sov lådor ' ( dom har liksom ett fack på botten där folk brukar lägga sanden, som sedan suger upp dålig lukt och kiss och då hamnar inte råttor i närkontakt med den)

sedan att kristall sand är dammfritt vet jag inte, då jag har haft det i kattlådan så har det dammat på som bara den när man häller i

Bellni
0

#1 Det låter som det ja, men med tanke på att det är små kulor? Vill vara säker på att sanden jag väljer är den bästa :)

#2 Tur att det inte dammar så mycket, så länge de inte sover i toalådan är det nog lugnt.

#3 Okej, synd. Då stämmer förmodligen inte vad som skrevs.

Wamrat
0

Intressant för att jag precis köpt hem en påse med ngt som heter Fresh n Easy (tillverkare Best Friend)

Kände på den och jag tror den fungerar alldeles utmärkt att ha i toalettlådorna men absolut inte som bottenmaterial i hela buren.

Den jag använde dammade inte ett dugg ialf.

Men nu återstår att se om den fungerar här hemma.

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Bellni
0

#5 Tack för tipset! Det kan ju vara ett alternativ :)