Ursäkt.
Ursäkta om jag lägger in detta från Blocket, men jag har läst här på Råttor i fokus om en kvinna som har parat en tamråtta med en vildråtta, och att ni som skrev avslog att hon skulle göra det. Men nu är ungarna födda och nu säljer hon dom. Admin får ta bort detta ifall det strider mot lagen. http://www.blocket.se/kristianstad/Unika_rattungar_51672924.htm?ca=1_3&w=3
O herre gud? Varför gör man så? De är inte rätt! De lär ju inte få så fint psyke som äldre. Även om de är blandras så har man inte vilda djur i fångenskap.
Jag har följt den tråden här på råttor i fokus, och det verkade som att hon inte skulle para dom efter dom hade talat med henne att det var en dålig ide'. Men hon gjorde det i alla fall. :(
Inte säker men detta kan vara personen som trodde att hon hade en unik mix av SORK och tamråtta… (från Dayviews) Efter mycket "påhopp" om att det var genetiskt omöjligt så gick hon med på att det var en vildråtta efter att de fångat in hanen och tagit till en "råttexpert" för att bestämma vad det var för art.
Som sagt inte säker på om det är samma person men även den jag syftar på skulle också sälja via blocket..
Det är en enorm smittorisk och för att inte tala om mentaliteten dessa bebisar kan få. De kan ärva vildråttans aggressivitet och det är Inte att leka med..
*EDIT; Jo det är samma person, eller ja en anhörig. Samma efternamn och stad.*
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag tycker synd om dom människor som köper dom råttorna från henne som inte vet någonting om deras bakgrund.
#4 Denna person har sagt att de inte kommer sälja till vem som helst (på DV) men med tanke på det extremt låga priset så kommer ju många oseriösa söka sig dit för att köpa och tyvärr tror jag att det inte kan gå annat än illa för den här kullen :/
Men för att inte bryta mot några Skrivregler, man får inte skriva om personer som inte finns på forumet för att försvara sig. Inte helt hundra om det står i reglerna men det är den regeln som gäller i Blocket-tråden så jag antar att det är en skrivregel.
Det var därför jag skrev i inlägget om att ni som admin kunde ta bort detta om det stred mot lagen. :)
Detta var inte någon planerad parning utan en tre månader gammal hona som födde en kull ungar, där pappan var en vildråtta som tagit sig in i rummet där deras två honråttor gick lösa.
De har bett mig om hjälp och jag har försökt så gott jag kunnat, men sen la de ut ungarna på Blocket i alla fall trots att jag förklarat att det kan bli katastrof. Lessamt.
Läst annonsen nu… den är ny från i dag och priset är sänkt.
*suck*
If you fight love, you're always a loser
#7 Vänta lite så de har sagt Olika saker nu?
På DV så skriver de att det var en unik korsning mellan Sork och råtta, det var först några dagar efter att kullen föddes som de fångade in den riktiga hanen.
Till dig har de alltså redan från Början sagt att de var en råtta?
Bifodar en print screen på texten som lades ut på DV. 12/1
Låter mysko i mina öron.
"Fördelen med dom här är att dom inte kan få ungar så man kan ha hanar och honor ihop. Egentligen är detta biologiskt omöjligt!" Skitbra rekommendation verkligen, nu kommer väl hennes/hans köpare köpa båda könen och så kommer dessa ungar spridas ännu mer…

Jag låser tråden då denna strider mot rif regler.
Det är heller inte tillåtet att diskutera blocketannonser.
//mvh