stödmata
Under natten och dagen verkar bellas bebis inte fått i sig så mycket mat. Inget mjölkband och ser smal ur. Jag undrar om det går att stödmata med Barnvälling?? Har sinclair låglaktos välling hemma sedan vanlig Semper havrevälling. eller måste det vara något annat?? Stödmatning ska ske varje timme väl? Har en liten spruta med ett smalt rör insatt så det ska anpassas för bebisens mun. Nu är det bara innehållet. Sedan hur mycket ska jag ge den?
Modersmjölkersättning för katt, kan köpar på apotek.
Bra för både mamma och bebis men om bebisen behöver stödmatas beror helt på hur mycket den lilla får i sig och på vilken vikt h*n ligger på.
När jag stödmatade min bebis så gjorde jag detta med en tråd, en spruta är för stort för bebisens lilla mun så en tråd som doppades i ersättningen.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
1# okej :). Har en spruta som jag satt in en minimal litet sugrör. Hålet på det är ca 2 sytrådars tjocklek och själva röret pyttelite större. Hade samma storlek till o mata igelkottsbebis. Men provar gärna att ta en tråd :) Nu ska jag börja leta upp en köksvåg i packlådorna som inte packats upp på 6 månader :p
Bevisen väger 8gram är 4 eller 5 dagar gammal idag.
Det är en OK vikt :)
På min hemsida (länk i signaturen) längst ner i kalendern kan du följa mina bebisars viktökning så kan du jämföra lite. Alla kullar är olika men så länge de ökar ca 1g/dag så är det ingen större fara. Försök väga dagligen vid Samma tid så får du bästa vikttabellen :)
Ååh ha skönt. Säkert jag som är nojjig bara. Den är lite kall och jag har sett att bella gärna ligger jämte bebisen. Hon lägger ingen fleece eller papper… Något tips?? när jag vägde den så var den ganska kall. Har sån lust att klämma in den mellan mina tuttar o värma den hahaha men de går ju inte :p det är en varm filt över buren. Står inte i ett kallt rum då det är vårt sovrum. Har fleece remsor . Pappersremor . La in min nyinhandlade mjuka monstertoffla som e fluffig och mjuk (gosiga innetofflor) men hon va inte förtjust i att ligga där så tog bort den . Tänkte om jag kan göra ett hus av kartong med fleecetyg inne så det isolerar värmen bättre?? Guud vad okunnig jag känner mig haha
Ställ ett hus över bebisen så det blir mörkt och mysigt där i. Vissa honor kan tyvärr vara så att de inte bäddar men du får försöka bädda Åt henne då. Gör ett bo med ex. toapapper som snutten får ligga i. De håller ju inte värmen lika bra som en hel kull när de är ensamma så man får hjälpa till så gott det går.
Är det akut och apotek inte är öppet. Går det även med mjölkersättningen för katt som finns på mataffären. Den är redan färdigblandad. Funkar den med, men apoteket har jag för mig är bättre
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
6# done and done. Hoppas det hjälper :) 7# tack så mycket :) Lite OT här men bellas bästa kompis som vart med henne sen liten börjar verka vara lite nere i den andra buren. Hon blir jätte glad såfort hon träffar bella på golvet varje dag men när dom åker in i burarna igen sår hon väldigt nere. Hon har en annan kompis i buren också men dom har inte en så nära relation då den andra är den dominantaste av dom 3. Hur kan jag göra så det blir bättre för nagini? Hon kommer ur massor under dagarna men just nu verkar det inte vara mig hon vill vara hos hela tiden. Det räcker inte.