Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 2061 ggr
porche91
0

bellas bebis.

Idag den 15/2 (Kl e över 00 ;) är bellas bebis 4 eller 5 dagar gammal. ögonen har en stor röd pupill med svart cirkel runt om. Betyder det att den lilla är röd/rubin ögd? Täckningen vet jag inte ännu. Började synas idag och jag som är icke kunnig gissade på en hooded fast med bläs om jag sett rätt. Men som det blev gissat på här kan det kanske vara en slags roan ^^. Återstår att se vad den är… Tror också att det är en pojke men är osäker. ps. Första nyfödda råttbebis jag sett levandes så har ingen erfarenhet alls . Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder. Funkar inte från min Nokia lumia 610 skiten. Och den tar väldigt dåliga bilder.. åååh den lilla piper en massa i buren. Så goosigt :)

Zakaraa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gissar som sagtpå att det är en striped roan du har där :)
Ser bebisen ut ungefär såhär? Nu är denna lite äldre men Ungefärligt :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

porche91
0

satt o tänkte om du så striped eller Husky haha men orkade inte gå tillbaka och kolla med denna knäppa telefon haha… Syns inte så tydligt i ansiktet vid bläsen som denna än iaf haha. Sedan är det ett smalt streck på ryggen. Kan försöka ta en bild imorgon och skicka till din hotmail om jag får?? Det med bebisens ögon. Betyder det att den är röd/rubinögd eller är den svartögd… Röd stor pupill med svart cirkel runt ser det ut som på nära håll

Zakaraa
0

Har inte hotmail men du kan skicka till mig e-mail :P Du hittar den på min hemsida :)
Bebisen på min bild är ju som sagt någon dag äldre än din och kan mycket väl vara av en annan färg (mörkare färg) och därför syns teckningen tydligare. 

Roanögon är speciella, eftersom Roan är en blekgen så bleks hela råttan även ögonen. Så beroende på färgen av bebisen kan din bebis vara rubin eller black men som sagt så bleks råttan helt så svarta ögon ser ofta rubin ut och rubin blir ofta rödare.

Exempelvis: Du har en Black striped roan. Färgen är Svart och då är även ögonfärgen svart men i och med blekgenen så kommer ögonen se lite rubin ut.

Så jag kan inte riktigt svara på utifrån beskrivningen vad din bebis är men jag gissar på Rubin eftersom du säger Röd med sträck runt. Men när färgen börjar visa sig bättre är det enklare att säga.

porche91
0

Okej men då ska jag försöka fixa en bra bild o skicka imon :). Har en så hemsk kamera på denna mobil så det är sjukt.. Saknar min älskade systemkamera snyft.. Får skaffa ny snart. Okej hehe. Får helt enkelt se vad sent för något då ^^. Man orkar ju inte vänta haha.

porche91
0

Zakaraa har fått e-post ^^

Zakaraa
0

Har svarat nu