Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1382 ggr
Gahich
17

Webbutik råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Mitt namn är Sofia Larsson och jag kollar upp möjligheten att starta en webbutik med inriktning på råttor, tänk dig en svensk sida likt www.ratwarehouse.com.

Det jag skulle vilja ha hjälp med är dina tankar och idéer:

Vad skulle du vilja ha möjlighet att köpa?
(hängmattor, plasthus, rör, burar, foder, strö m.m.)

Finns det kanske något speciellt du kommer på som är svårt att få tag på i Sverige?
(Savic hus, sputnik, hyllplan, speciellt foder osv)

Finns det något speciellt märke du skulle vilja ha möjlighet att köpa från?
(Savic, Ferplast, Trixie, happypet, karlie m.m.)

Kommer du på något mer är det bara att skriva.

med vänlig hälsning Sofia 🙂

rosablomma
1

Haha vad kul att du skrev denna tråden. Tänkte på dig igår när jag läste dina pm, att du är så mån om dina kunder och verkar brinna för det här med försäljning. Och kom att tänka på att du skulle startat en liten webbutik :) go for it!!

Grodan
3

Halloj! Jag fick ditt mail i min inbox, men eftersom du skapat en tråd här skriver jag här (så jag får lite karma, jag behöver det! 😃).

Jag skulle uppskatta saker som är hållbara och bra för råttor och inte sådant som är av sämre kvalitet och kanske inte så bra för råttor. 

Råttburar - ej gallerburar med mjuk plastbotten, alternativa burar (t ex välventilerade terrarium med nätdörrar istället för skjutdörrar i glas) som är lite mindre kända än de stora märkena ferplast osv mer tänk på hållbarhet och närmiljö (stänk osv).

Bottenströ - bra uppsugningsförmåga, odammigt, ej bildas ammoniak för snabbt, gärna autoklaverat, ej av barrträ, bra för råttors tassar mm

Tillbehör - bra tillbehör som håller, t ex rör som inte går itu när råttan kliver in i det, vattenflaskor som går att plocka isär och rengöra alla moment, vattenflaskor som inte kan gnagas sönder, mysiga hängmattekrypin som är lätta att tvätta, toalådor som ej tippar mm

Torrfoder - här är ett mindre problem tyvärr… jag rekommenderar inga färdiga torrfoderblandningar, pellets eller sånt som kan köpas i fina förpackningar med söta råttor på, tyvärr… Jag rekommenderar inte heller att köpa små förpackningar som säljaren har packat själv. Dock det finns ett par intressanta saker jag rekommenderar. Sådant som kan hittas i hälsokosthyllan för människor, örter mm från JR Farm. Jag tycker också att det kan erbjudas torkade insekter, torkad kyckling (finns som hund-kattmat/godis) mm och ev även MUSH/VOH färskmat. (Tyvärr orkar jag inte med internet just nu, så följdfrågor på detta kommer inte att svaras på i dagsläget!)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

BellaLjungberg
2

Massa inredning!

sputnikar i olika färger
Hyllplan till olika burar som man kan köpa för sig
Hängmattor

:D

lovelyg4m3r
1

Jag skulle verkligen älska att kunna få en Critter Nation här, även om jag antar att vi har Savic Royal Suite här :P Helst skulle jag vilja få tag i Oxbow Regal Rat mat och / eller Harlan Teklad 2014 eller 2016 (går även under namnet Native Earth) Det skulle göra mig så glad!

fortheloveoffuzz.weebly.com

Mellmell
0

Sputnikar i olika färger!

Hyllplan och hängmattor :)

Blodfot
0

mer inredning, någon slags enkel vattenflaska, tycker de som finns är svåra att få dte att rinna bra.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Melissa V
0

Jag är nog ingen bra kund då jag försöker vara väldigt ekonomisk av mig så inredning sker från Ikea eller då Jyst har rea, även om man hittar fynd på Ö&B samt rusta. 
De är också nära så man slipper frakten. De i tyg för jag själv bara. 
Det enda man skulle ha nytta av men de är ju mer engångsköp är hyllor.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

mikeiko
0

Tap a drop! Alltid en favvo från ratwarehouse :)

EmelieSaraViola
0

Åh! Inredning, olika hängmattor och småroliga saker! Jag hade definitivt köpt direkt!

Skogsmongot
1

Det jag skulle vilja få tag på är Savic's färgglada plasthus (ex sputnik och igloo) 😛

Om det vore möjligt skulle man kanske kunna sälja de fyra olika sädesslagen (råg, korn, havre, vete) helt med skal på för de som blandar foder själv. Jag tycker det kan vara svårt att få tag på det, speciellt i lagom råttmängd.

Att sälja olika sorters (billiga) fleecetyger för de som syr själva kanske också är en idé? 🙂

AliciaRing
1

snygga plaströr i olika färger, olika plastsovhus i olika "motiv".

Dubbel hängmattor,vanliga häng mattor, snygga stegrar som lätt går att rengöra, sputniks, hyllplan, toaletter i roliga färger, natur godis, bra schampoo/balsam, någon kräm för huden som gör att dem inte är så torra på svansar m.m.

korgar,cuber,tygrör,selar,vippor,bollar,Godis special. 

:D

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

Gahich
1

Superbra svar allihop, och mer vill jag ha! 😃

kolpa
0

Åh så roligt! Plasthuuus!!! Sputnikar i olika färger Rep Burar Är sånna saker jag skulle tänka mig Köpa

Verra
1

Jag tänkte ang. foder. Vore det inte en idé att du blandar en egen bra blandning själv och säljer? Det är iaf något jag skulle ha stort intresse av att köpa till rätt pris!

Sen finns det en färdigblandning jag brukar beställa från zoo-plus som jag gillar, tima heter den. Vore kanon att slippa den långa transportsträckan från tyskland eller danmark (om man tänker på miljön).

I övrigt så är nog priset viktigast för min del..

[VampireGirlElvira]
0

Tass.

Zakaraa
3

Denna vill jag ha!! (i rosa men andra färger också ;P(
Den leverers inte till Sverige från dem vilket suger!

Plasthus är alltid av intresse! Om jag säger såhär, Samtliga plasthus på denna lista är jag intresserad av ;) I måånga färger :P Ju fler färger desto bättre!

Sedan någon typ av hängare, så som dessa eller andra typer (så som de man får med i köperhängmattor exempelvis)

Någon typ av första hjälpen-kit är ju också något som kan vara intressant. Nu får ju jag tag på det mesta genom min veterinär som jag känner privat men rent generellt så kan ju ett startpaket med bra saker vara en god idé

Och så det viktigaste av allt! Det bästa att bada sina skitiga råttor med!
Groomers Goop, ett otroligt bra medel som tar bort de allra värsta fläckarna i päls och hud, speciellt om man har en äcklig svans ;)
Det är utställarensbästa vän!  Skinande rena råttor ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

AliciaRing
0

Billiga katt klätterställningar! haha :D.

Hopp hinder för råttor! 

Katt tunnlar man kan ha på golvet i sitt rum så råtterna kan få springa lite :)

Stig Elvis Rufus Långsvansar <3

[guldråtta]
0

JAAA!!!!!!!!!!!! GUD VAD BRA! GÖR DET 😍

[guldråtta]
0

Förstahjälpen och hängmattor och inredning

EmelieSaraViola
0

Jag hade velat ha lite hus och sådant i svart och vitt, då jag gillar när det är stilrent. Väldigt svårt att få tag i svartvita grejer.

[malda]
0

Något jag saknade när jag hade råttor var tysta vattenflaskor. Det finns, men var lite svåra att hitta. Om de dessutom hade varit gnagsäkra hade jag köpt på mig flera!

Som någon annan här nämnde så lite olika slags agilityhinder kanske? Har jag inte sett på svenska sidor.

EmelieSaraViola
0

www.petsmart.com har väldigt fina fågelleksaker som jag gärna hade velat kunna köpa i Sverige till mina rådisar! :)

ceccie
0

Jag skulle handla på direkten. Stora glas flaskor skulle behövas har ett gäng bävrar hemma