medvetslös
har en tjej på 1,5 år som plötsligt blev väldigt klen. sprang runt för ca 30 min sen.
orkar inte röra sig något större.
någon som vet vad det kan vara eller vad man kan göra?
närmaste kunniga vet är över 1 timme bort. tror ej hon kommer klara det så de verkar nu
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Svårt att säga vad det är. En stroke troligtvis.
Men om hon är medvetslös så har hon nog inte långt kvar. Håll henne varm och nära <3
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
så blev min gammråtta Charlie.. hon kunde inte röra sig. fick stöd mata henne och hon fick sova med mig och var med mig överallt. Tillslut så beslöt jag att ta bort henne då hon inte gick bort själv..
men bara massa mys och gos <3
Så hemskt!
Tass
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Fick tag på en vet 30 min bort, så blev att slänga sig i bilen!
Han hade inte heller någon aning om vad det kunde vara, stroke var iallafall uteslutet.
Så hon fick B-vitamin och koksalt i spruta, och ska gå på antibiotika i 5 dagar.
Idag är hon piggare, fortfarande långt ifrån sig själv. Hon var med på jobbet idag och sprang upp på foderhyllorna och börja gå runt bland hundmaten. Men så mycket mer än så har hon inte orkar röra sig längre bitar.
Hon äter (ej torrmaten, för ansträngande o tugga eller något ;p) och dricker idag, så det är härligt!
(chefen tyckte synd om henne och gav henne lite choklad, vilket hon glatt smaska i sig)
Hoppas hon blir bättre, inget vidare kul äventyr :c