Herregud!
Låter detta som att min nioåriga "vän" ska bli en bra råttägare: Hon säger att hon ska ha tre råttor i samma bur som jag har mina möss i. Hon "ska" ta ut dom ibland. "de äter ju solros frön" o e söta" Hon har aldrig haft djur förut och är oansvarig. :/
kan du inte försöka lära henne de viktiga grunderna då för råttor?
Eller säga till henne att läsa på om råttor först? Skillnaden mellan råttor och möss är ju stora inte bara utseendemässigt
Men möss behöver inte ha lika stor bur och uppmärksamhet!;)
är ju därför jag skrivet att du ska säga det att skillnaden mellan råttor och möss inte bara är utseendemässigt ;)
jag har haft både möss och råttor så jag vet precis vilken skillnad det är men hon kanske inte vet eller fattar det? =)
Du kan ju alltid vissa henne råttor i fokus, s om hon undrar över något så är det ju bara att skriva här. Hon kan även googla om råttor, jag har haft min två råttor i ungefär 5/6 månader och i början visste jag inget on råttor men nu vet jag massor! :)
Varför i hela världen köper man ett djur/tar emot ett djur som du inte kan något om?!
#4 Hon vägrar, hon säger tom att de ska ha konstiga tempraturer och att hon kan allt om råttor. Hon behöver tydligen inte nått råttor ifokus
Är hon nio år så är det föräldrarnas ansvar över djuren så prata med dem istället.
Men de tar inte hand om hennes andra djur, det är hon som gör detsäger hon.
#8 Det spelar ingen roll vem som säger att de tar hand om dem, så länge hon inte är myndig har föräldrarna det yttersta ansvaret. Föräldrar kan alltså inte säga att det är dotterns ansvar eftersom det är de som har det enligt lag.
Om hon inte är tillräckligt påläst, föräldrarna inte tar ansvar/hand om dem så ska de inte ha djur alls, då får hon vänta tills hon är 18 år.
Jag redigerade titeln lite. Plockade bort ett par utropstecken.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.