Introduktion?
Den tråden på RiF fungerar inte att öppna.
Men jag lät mina småttingar träffa mina oldies.
Gick jättebra i sängen som var nybäddad.
Sedan så har jag läst att andra har kunnat släppa in dem i en ny städad neutral bur.
Men jag var lite nervös över min burvaktande tjej så jag lät den äldre och snällare tanten träffas.
Men det gick inte, hon bet ena ungen, inte så att det gick hål. Så jag tänkte att hon kanske prövar ungen. Sen började hon pipa och verkligen brottas, såg ut som att hon skulle ha ihjäl ungen så jag fick sära på dem och det var inte enkelt. Men jag tog ungen där ifrån och då så hade min äldre rest ragg såg det ut som, men är osäker då jag aldrig riktigt sett en riktigt arg råtta.
Sen så la ja bebisarna i en gallerbur och tog in i buren så att de var utom räckhåll från råttorna för att se om de verkligen var aggressiva.
Och då kom min andra hona som är burvaktande och hon lixom reste ragg och gick lågt med rumpan, såg ut som hon var bajsnödig. Så jag tog bort bebisarna från buren.
Har en känsla att det inte alls gick som smort där.
Så min fråga är om det är kört nu, kommer jag aldrig att kunna ha dem i samma bur om de en gång varit såhär mot varandra?
Where you invest your love
you invest your life
min ena tjej har fått vuxit upp ensam då jag har övertagit henne från en annan ägare innan. Men iaf, vi åkte för att köpa en kompis till henne och se hur det fungerade. Vi förklarade för tjejem på arken att hon alltid har suttit själv.
Men vi skulle sätta dom där det då var neutralt och som hon inte hade markerat på.
Vi testade först i vårt ena badrum, gick väl helt okej, hon gjorde inget som var ovanligt med nya råttor, hon skulle gå över henne och undersökte noga osv. Lite pip då och då, små nafsade lite.
Dem fick vara i ungefär en 30-40 minuter på golvet med varandra. Men sen skulle vi testa buren, gick inte bra!
Hon blev precis som din också sådär aggressiv, och hon tog i för kung och fosterland att ta sig emellan burgallret och ett hus som stod där att hoppa på den lilla.
Så vi åkte och köpte en ny kompis så att inte den nya lillan skulle bli ensam och satte dom i en egen bur istället.
Men för ungefär två veckor sen så satt jag och mammas väninna i mitt rum, vi hade satt ut tjejerna på min säng, så passade på att ta ut hamlet också och se om dom kunde hälsa nu när dom ändå är lite äldre.
Gick jätte bra, hamlet gjorde två försök att bestämma där, men då knuffade vi undan dom lite från varandra och sen fungerade det jätte bra igen.
Istället var det hamlet som fick ett litet nyp från någon av de yngre i slutet :(
Så, jag vet inte, dem kanske bara måste få mogna lite innan ?
Det här var ju bara min upplevelse.
Okej, jag gjorde säkert massvis med fel, men så det är inte HELT uteslutet, det är ju två äldre och två yngre så ingen är ensam iallafall!
Where you invest your love
you invest your life