Hälsokontroll
Hur jag ska hålla? Ska jag liksom putta upp läppen? Tacksam för svar! Jag finner det lite svårt att få en ordentlig titt på tänderna :/
detta låter dumt men hur skulle du göra med en hund eller katt när du lyfter deras läppar? =)
nu e detta om du har hund eller katt
Jag har inte så mycket erfarenhet och brukar inte kolla tänderna. Men jag kan ibland passa på att kolla tänderna när de är riktigt trötta och ligger i hängmatta eller hus med huvudet utanför, då drar jag helt enkelt läpparna åt sidan med ett finger för att kunna se ordentligt.
Kan tillägga att mina hanar är väldigt coola av sig och jag vet att det finns råttor som kan bli skrämda av att väckas av händer i ansiktet, så ta det lite försiktigt om du inte är helt säker på hur de reagerar :-)
#3 Det med att råka skrämma råttan.. Jag brukar försöka gnugga fingrarna mot varandra så att råttan vaknar till lite/märker att jag närmar mig innan jag ska hålla på, om de nu sover och inte vara ligger och vilar med ögonen halvöppna. Ett tips bara till alla 🙂
Tack för svaren! Haha ja, jag vet ju typ hur jag ska göra men vill vara superssäker och så