Lever fläckar?
Hittade en svart liten prick på en av mina killars pung idag,
Kan råttor få leverfläckar?
Eller kan det vara en liten blodutjutelse?
Det låter som löss tycker jag
Nope ingen lus. Den är rund o står upp lite. Inga ben eller så. Går inte att rubba den. Sitter fast i huden. Finns inget annat i pälsen som skulle tyda på att det är ohyra,,, tack o lov.
Det kan bli små svarta fläckar som blodutgjutelse efter att lusen sugit.
Fick hem en tös en gång som hade en liten svart fläck på örat, inget vi tänkte mycket på. Någon månad senare kryllade alla med löss…
Men….borde jag isf inte se någon lus i pälsen på honom eller på de andra eller små gnetter eller ägg?
Kan vara svårt att hitta ibland, råttlöss är ju VÄLDIGT små.
Lättast att se är om du kammar mothårs (med ex handen) mot ett vitt papper och ser.
Men om det inte är löss har jag ingen aning för jag har inte hört att råttor kan få leverfläckar.

Låter som en leverfläck. Håll koll så den inte växer bara.
Kom på att man kan söka ledord i arkivet så jag sökte leverfläck o fick upp någon tråd. Bla en som hade en i örat,, den påminner väldigt mycket om killens på pungen. Ska kolla så att den inte växer. Ska ändå till vet imorgon för att kolla lite nysning så ska be henne kolla pungen då OCH hålla koll så det inte blir ohyra…. hurr….. kliar på mig av bara tanken på kryp. :/
Nej fläckar lever inte
Hahahaha….. #8 tur är väl det. ;
Han var iaf en mönster råtta hos vet. Hur go som helst. Klättrade runt på bägge veterinärerna Satte sig ner o putsade sig fint o när de gick ut lade han sig på min arm o mysknastrade o ploppade. Snacka om trygg råttis.
#8 ASG märkte inte särskrivningen förrän du poängterade det xD
Tack för dagens skratt 😂
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag hade en råtta som hade en ganska stor leverfläck på svansen! Den var inte svart snarare mörkröd/brun men den fanns där o blev varken minde eller större!