Råttor pris?
Hej jag har precis köpt en råtta. Jag köpte honom begagnat och han som jag köpte den av hade bara en. Det är en Gerbil råtta och jag måste köpa en till eftersom att råttor inte ska bo ensamma. Så jag undrar om någon vet vad råttorna på arken zoo i Örebro kostar? Jag ska iväg och kolla lite snart men för stunden så har jag mått rätt dåligt och har skola osv. Så jag är jätte tacksam för svar!🙂
är det en tamråtta eller gerbil du har? förstod inte riktigt?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Om det är en gerbil, så finns det gerbil i fokus, där de kanske vet mer :)
Om det är gerbil du menar så brukar de kosta ca 100-150 kr/st i djuraffär, men det kan såklart variera.
Tänk bara på att introducera dem för varandra långsamt och hålla koll på att de inte börjar bråka.
Okej tack för svar ^^
Gerbiler och råttor ska inte hållas ihop så du bör kolla upp vad det är du egentligen köpt så du vet vad du behöver köpa för kompis.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Det är en Gerbil jag har nu och jag ska kolla på arken zoo om dom har någon gerbil eftersom att jag har sett att dom har haft det tidigare.
Tänk på att man måste ha minst två gerbiler i buren, inte en. Och att man måste ha i samma kön, så att man inte får oönskade bäbisar. :)
#7 Det är ju det som tråden handlar om, att han ska köpa en till och undrar vad de kan kosta.
#6 Okej då rekommenderar jag att du söker dig till Gerbil iFokus så får du bättre hjälp från Gerbilfolk :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Aha, okej, jag missförstod det lite. ^_^
Det kan vara lite knepigt att sammanföra gerbiler. Bra mycket mer komplicerat än t.ex. råttor. Tänk på det innan du köper fler. När jag skulle hitta en kompis till min pojke som förlorat sin bror så köpte jag 2 bröder för att vara säker på att inte den nya också blev ensam om dom inte gick ihop. Det funkade som tur var, men det tog lång tid och en hel del tålamod.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag kommer ha tålamod med allt det här men bara det blir bra för min lilla Rune och att han mår bra så är jag nöjd! :)
Med tanke på namnet så kanske man tror att jag är en han men jag är en hon…
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.