Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 816 ggr
[Empisen]
6

Ut med bajset!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena råttpojke (lite över 5v gammal) gjorde för någon dag sedan något jag aldrig sett hos mina tidigare råttor, båda två är väldigt noga med att bajsa i toalådorna, men så ligger det en liten bajsklutt utanför som han tar i munnen och "spottar" ut ur buren så den hamnar på golvet. 

Tyckte det såg lite roligt ut, som att han städade liksom.. 😃

någon som varit med om samma sak?

Charlott_
4

Hahahah råttor är väldigt smarta! Min äldsta tjej städade på matplatsen. En banan bit låg utanför skålen, den lyfte hon upp till skålen igen och gick vidare! Dom är smartare än vad man tror! :O

Gasoline
3

Haha, häftigt! Nej, inte riktigt. Däremot hade jag en hamster förut som "hjälpte till" att plocka ut bajset från rumpan när det kom, han lät det lixom inte komma när det kom.

[Empisen]
0

#1 Men vad sött! Ja de är otroligt smarta!

[Empisen]
0

#2 Haha, ja det lät lite annorlunda… ;)

Charlott_
0

#3 Ja konstigt nog är dem de! ;)

Igivearatsass
8

Hahaha va roligt ^^ En av mina råttor blev skitsur när en hane var på besök. Han gick omkring nedanför buren och tittade försiktigt upp för att kolla in brudarna..då blev hon riktigt lack och började riva tidningspapper och lite annat som hon satt och kastade ut på honom genom gallret! Då kom en av de äldre råtthonorna o tog allt hon var på att slänga ut ifrån henne och la tillbaka det i buren, som i att nej sluta kasta… o så höll d på hur länge som helst! finns på video haha men vid ett annat besök reagerade hon inte alls… Skumt!^^

[VampireGirlElvira]
0

Tass. :D Vill veta mer roligt. ^_^

[Empisen]
0

#6 Haha! De är så härliga 😂

Pladask
0

Tass

emeliebjormo
0

Tass!

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Blodfot
0

tass! Mina råttor välter HELA tiden matskålen när den är slut, tar även ut vattenflasken så den ligger på golvet, knasiga djur!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Empisen]
0

Vad roligt att ni delar med er av era råttors påhitt! Väldigt kul att läsa.

katrinwengel
0

#1 så söt liten råtta du har!!

[Iyen]
1

Hmm… Och mina hanar äter i toalådan…. Helt plötsligt vart jag inte stolt över deras rumsrenhet…