Omplaceras kip o kotten
Namn: Kip och kotten Födelsedatum: Grossistråtta - runt 15 veckor Variant: dumbo, rex, black hooded mm Kön: Hanar Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej Föräldrar: Vet ej Anledning för omplacering & råttans karaktär: jag och min sambo ska återigen flytta, och efter jul börjar jag nytt jobb. Min tanke var hela tiden att minska på antalet råttor så jag kan ge dem alla kärlek och tid som de förtjänar, men som det har varit de senaste halvåret så har många av mina djur varit sjuka och sookie lider av mycoplasma som jag behandlar bäst jag kan. Jag skaffade kip och kotten då kiwis bror hastigt gick bort och jag kunde inte låta honom vara ensam, nu kan han vara med tjejerna och det betyder en bur mindre för mig att städa och enklare att ha alla ute samtidigt. Kip o kotten är snälla och kontaktsökande, flocksmarta tycker jag då dom bor me kiwi och allt har gått bra sen dag två ;-) dom behöver en snäll kompis eller bara vara dom tillsammans. Jag låter dem inte flytta separat. Pris: Hem viktigare än pris. Ort där råttan finns: Stockholm Kontaktsätt: pepparkatt@hotmail.com Medföljer gör en Jennybur m tillbehör om man vill.
Jag har mailat dig :)
Medarbetare på Social fobi iFokus
Putt upp
Putt pojkarna finns kvar!
Putt
Puttar upp pojkarna finns fortf kvar…
Putt
Putt
Putt igen
Putt
önskar jag kunde ha hand om dom små!

Är de vana att bli hanterade och upplyfta? Jag förutsätter att de är friska?
Om jag tar dem behöver jag ha bur med eftersom en av gammgubbarna är ganska elak.
Självklart är dom hanterade och friska, jag har bara inte kunnat ge dem den tiden Jag velat ge men de är ute så fortf tillfälle ges. Pma mig gärna och berätta om dig själv och allt relevant :-)
Putt….

Nej. Det blir inget för mig.
Nej jag kände också att det skulle bli lite väl komplicerat :-) dom behöver få komma till någon där de får stanna och inte bara tillfälligt. Så pojkarna finns kvar och jag har kontaktat råtthjälpen så vi får se hur det slutar.
Håller tummarna att de får ett bra hem snart!
Håller åxå tummarna !
Ja inte går det bra med omplaceringen iaf! Hoppas att någon erfaren vänlig själ vill hjälpa mig snart.
#17 har du verkligen kontaktat råtthjälpen? vem har du pratat med?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag mailade verras, trodde de hörde ihop typ?
är det ingen som kan ta hand om dom små? snart tar jag dom fast jag verkligen inte kan :p
Lancia håller väl på med råtthjälpen också? Hon hjälpte mig iaf med ett par killar en person mer eller mindre slängde över mig jag inte kunde behålla.
Ok jag får väl regga mig på råtthjälpen då, men de känns så dumt ville så gärna hitta ett hem åt dom där dom får stanna och inte bara tillfälligt :-( Ingen som har rum för två småkillar?
Hejsan ! Jag har sett din kamp här för att skaffa ett hem till dina små.
Har du lyckas hitta något hem åt pojkarna än ?
Dom har hittat ett hem och flyttar om en vecka! Känns super och jag ör säker på att dom kommer få det toppen :-)