Sjusovare
Har en riktig liten sjusovare här hemma, när han sover, då är det verkligen sova som gäller, svårväckt är han också!
Han, dvs Wazabi, skrämde mig igår då jag öppnade buren, tror jag skulle ställa in/ta ut mattallriken, troligtvis ta ut eftersom han inte reagerade
Han låg i sputniken tillsammans med dom två minsta medans Ninja låg i en låda, dom små kom ut ur sputniken och Ninja lyfte på huvudet för att se om det hände nåt intressant när jag öppnade buren, Wazabi reagerade inte alls.
Fixade med lite annat smått i buren ett tag, o efter en stund funderade jag lite på varför Wazabi inte rört sig alls, så petade lite lätt på honom, utan reaktion, så petade lite lätt en gång till, också utan reaktion.
Skakade lite lätt på honom, ungefär som när man försöker väcka nån, utan minsta reaktion, fortfarande lika stilla, och gjorde om samma sak två ggr innan han lyfte huvudet och kollade på mig som i ''vad i hela h… vill du mig?! Låt mig sova!''
Nån mer som har varit med om liknande? Eller kanske tvärtom har världens mest lättväckta råtta?