Jävla djuraffär
måste få avreagera mig lite..
va på djuraffären för en vecka sen å bokade en grå/vit råtta.. " kullen kommer om 1 1/2 vecka " Idag åkte vi dit för att kolla lite mer exakt när dom kommer… "Vi beställde dom den 16/8 så dom kommer om 1 1/2 - 2 veckor " Jo tjena.. 1 1/2 vecka kunde vell min stackars råtta få sitta i sin trånga bur ensam tänkte jag.. Okej då.. men 3 1/2 vecka.. :O jäkla idioter.. då kunde ja ju lika gärna åka till en annan djuraffär på en gång om ja hade vetat om de..
Nu finns de inte en jäkla djuraffär som har några honråttor .. och inte en ända uppfödare ( vad ja kan hitta ) Så nu får stackarn sitta i sin lilla bur å vänta på att den nya ska komma så hon får flytta in i den nya buren nån gång.. Hrm. dålig stil…
Är den din råtta som får sitta i den trånga buren eller hur menar du ?.
ja.. ska flytta in båda i den nya buren samtidigt..
Jaså ^^, Men det kan du ju inte skylla på djuraffären ^^. Djur är ju inte direkt en exakt sak ^^.
rför inte sätta den du har i stora buren? varför ska den bo trångt bara för det just nu inga råttor finns? Varför så bråttom skaffa råtta från början? Varför köpte du ej 2 på en gång? sedan är det ingen fara för den du har bo ensam ett tag bara kompis kommer.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

DoftandeJuveler: Jag förstår vad du menar,men det är meninglöst att försöka avreagera sej eller betätta saningen om saker som hänt på fokus utan att man får skit för det eller missförstådd!Fråga en som vet.Nu har jag ej blivit det på råttforumet utan på ett annat,men ändå.
DoftandeJuveler, inred stora buren "fel" så här nu i början och låt råttan du har nu flytta in i den. När då nytillskottet kommer låter du dom träffas på neutral plats medan du inreder "rätt" Hoppas jag gjort mig förstådd. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#6 jo de kan ja ju göra.. tack,
#4 de va en kompis som skaffade en råtta.. Å hon lessnade å misssköte den å då tog ja henne.. byggde en bur å skulle köpa en till så fort buren blev klar :P
#3 Jo, dom sa när ja bokade att dom hade beställt en kull å att dom kom om 1 1/2 vecka.. men när ja kom en vecka senare så hade dom beställt kullen bara för någon dag sen.. DE va de ja blev lite irreterad på :P
Men tack allihopa :P
djuren födds ju inte på beställning direkt :P det tar ju ifrån parning X antal dagar tills dom födds :P men visst det är ju taskigt att säga en sak och göra en annan! men det är ju sånt som händer i riktiga livet!. Ute i arbetslivet måste man lova saker för att behålla kunder och då händer sånt här :(.