Hjälp omplacering!
Hej! Jag har ett svårt beslut att göra, jag har två råtthanar sedan ca 1,5 år tillbaka. Nu har den ena blivit sjuk, vet ej vad det är utan att det inte är bra, så ska ringa vet idag för att boka undersökning + ev avlivning. Men ni till problemet, kompisen som blir kvar. Jag och sambon har inga planer att ha fler i dagsläget, så då är frågan om man skall utsätta honom för stress med en flytt och nytt hem el låta han somna in också, eller försöka se om han kan vara ensamråtta med massor av kärlek! (Vet att de inte är de ultimataste) Så gör en intressekoll om de är någon som kanske är i samma sits och vill ta hand om en jätte mysig råtthane på ca 1,5 år, är ifrån zoo affär men helt underbar, aldrig bitits el bråkat med kompisen, en riktig myskille! Mer info kan fås om man är intresserad! Han finns i Göteborg! Jätte tacksam för hjälp/råd! Jätte jobbigt detta :/
Hoppas du slipper avlivning på pojken du ska iväg med idag och att det går att göra något. Om din andra kille inte blir alltför deprimerad finns ju möjlighet att söka ett nytt hem till honom. Hur pigg är han?
Vi hade en kille som blev kvar ensam, han var nästan två, då rådde oss veterinären att ha kvar honom som ensamråtta. Han började desstom bli lite skruttig. Det är ju inte det bästa, men tror att han tyckte det var ganska ok. Det är väl olika från fall till fall.
TS, är detta en frågeställning eller en omplaceringsannons?
Är detta också en annons kommer du behöva skriva med mallen för annonser också.