De luktar ris :D
HAHHAHAHAHHAHAHA nej jag vet inte, men kunde bara inte hålla mig för skratt 😂
Måste vara de sötaste riskornet jag sätt :)
Inte ris direkt men hanarna har en väldigt speciell doft som är så otroligt god! Kan inte beskriva det dock. Gissningsvis har det med hormonerna att göra så att bara råttorna om de skulle lukta äckligt är ingen fara :) Goda doften kommer tillbaka ^^
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Mina tjejer luktar också gott. Hanarna luktade ännu godare dock, typ en blommig doft. När pälsen blir blöt luktar det ännu starkare!
Har du bild på den andra sötnosarna? :D
Men oj vad söt!
Haha, nej men tycker dom luktar otroligt gott. 😃
Jag får en liten sötchock av grabben på bild!
Mina hanar luktar inte nykokt ris, men de luktar sött.. och inte alls dåligt! Jag kan sniffa på dem rätt länge faktiskt, haha.
Minns att mina råttor också luktade väldigt speciellt. Och hanarna mer än honorna. Dock luktade hanarna ännu mer när de blev blöta! Nu behövde jag aldrig schamponera dem någon gång, kanske hade lukten tillfälligt försvunnit då.
Svansarna på mina två första råttor, Tore& Blixten luktade honung! :-) Frågade mina vänner för att kolla om det var bara jag som kände det, men de kände samma sak. Det var så hela deras liv, men honungsdoften blev svagare när de blev äldre.
Nikolai var min mest godluktande råtta. Hans päls luktade så gott att jag inte kunde få nog av att lukta på honom. Han luktade ungefär som nya tyg&läderskor, fast mycket svagare. Om det fanns en parfym som luktade som han gjorde skulle jag ha den på mej varje dag! :-D
De jag har nu luktar sådär normalgott. Två av dem (bröder) luktar ofta lite hasselnöt.
..fast då de just spenderat några timmar myskissande i en sputnik, eller just besökt bajslådan kanske de inte luktar så jättegott då..
Ris har jag inte känt:-) Men jordgubb däremot! på mina tjejer.
HUr kan ni få så godluktande tottisar? Mian sticker.
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
#12 Åååh så underbart söt! :D
#13 Hahaha säger detsamma, mina hanar HATAR att bada men honorna luktar godare men dom hatar också att bada :( Så synd att man inte hade badkar :(

Jag badar aldrig mina pojkar, möjligtvis till utställning. Och dom luktar inte illa! Såvida dom inte sovit i toalådan då, eller myskissat i hängmattorna och legat där och gottat sig…
Min första tanke när jag vaknade (jag har jobbat natt så jag gick upp nyss) var denna tråden och hur himla söt trådstart det var. Söt råtta och sött att han luktar ris, så att säga. :)
tycker mina pojkar luktar godis =S
#15 #14 Tack så mycket! :D
#10 Vad mysigt med honungs-svansar! ☺
#8 Jag klarar mig inte utan en daglig sniff på en råtta ;) #6 Tack! ^^
Gud vilken söt tåttis i första inlägget där, iiih
Mina killar luktar också gott, de luktar fortfarande som när de var bebisar… Typ… Bebis! Kan inte beskriva haha… Bebis och en släng av läder. :)
Båda mina tjejer luktar bubbelgum som jag köpte när jag var ung, för typ 30 år sedan ;) så fort de blir lite blöta när de springer på golvet i duschen luktar de i hela rummet :)
#21 Vad är de då? :)
En blandning av jordgubb och hallon :)
#22 Klart jag vet de. Men vad är de för produkt?
Mina killar (speciellt Akira) luktar kola mitt på ryggen, som kolasnören typ.
Sedan tycker jag det är spännande att råttor är de enda djur jag haft där jag kan känna skillnad på individen via lukten. Sokrates luktar sött och milt, Akira luktar väldigt mysk-aktigt.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#25 Gud va mys med kolasnörslukt :D
Mina luktar justnu fortfarande(!) vaniljsocker sen introduceringen, vågade inte bada dom med schampoo eftersom jag inte visste om de vi hade hemma va nå bra xd
Får uppdatera när det försvunnit (om jag kommer ihåg det) ^^
De flesta av mina honor luktar något i stil med tuggummit Jenka, men har haft en som luktade precis som nachos! xD
#28 nachos? :'D
#29 Haha japp, väldigt random, men hon luktade verkligen nachos! xD
Mina flickor luktar djuraffär, den där mixen av fågel, gnagare, falsk idislare som kommer, udda och det blir värre efter några dagar så mycket rengöring av buret behövs.
#31 Låter som att du har myskissare! (Att de kissar på varandra när de ligger och mysar ihop i hus eller hängmatta).
#32 Kan man ändra på de då? :O
För mina honor gör så :/
#32 trevligt