grenar?
Tänkte gå ut o plocka lite grenar åt råttorna nu när det blivit minusgrader, tänkte att lite av ohyran som kan finnas kanske dött då (såklart gör jag ren dom som vanligt ändå), men nu är det så att jag måste plocka hemma, och här finns praktiskt taget bara barrträd, förutom nån enstaka björk o en rönn på gården, så nu är min fråga, kan dom äta/gnaga på rönn/björk? :)
putt!
Passar på o fråga hur det är med hibiskus också, vet att bladen ska vara ofarliga för många djur, men vet inte hur det är med ''grenarna'', så har inte vågar låtit mina råttor vara uppi den
Jag har plockat grenar till mina råttor, men täljer bort det översta lagret av grenarna (och det "mjuka" under). Och sen sköljer jag ur det med varmvatten i badkaret. Och sedan låter jag det torka av ordenkligt innan jag sätter in det i buren.
ja, men är björk, rönn och hibiskus ofarligt för råttor? :)

Björk är ingen fara. Nu på vintern är det inte så mycket sav i grenarna heller.
Hibiskusen skulle ja låta vara, men är osäker. Googla giftinformationscentralen t ex.
Då blir det ut o plocka björkgrenar imorrn då det är lite ljusare ^^
Enda jag vet om hibiskus är att skäggagamer tex kan äta bladen o så, men ingen aning om hur ''grenarna'' är, så ska kolla upp det, tack för tipset :)
Jag tar från äppelträdet och har grenarna i ugnen sedan. Då dör allt som man inte vill få in i råttburen :)
Har tyvärr inga äppelträd längre, dom dödade sorken :c