Semester
Jo, min familj av mamma är ju spansk och ibland bör jag ju hälsa på dom där i Spanien. Och om jag skaffar råttor, hur gör ni? Annars får jag sluta åka dit. Men om ni åker iväg en vecka kanske, hur gör ni dåå??
Har du en vän eller granne du kan lita på? :)
sträcker ut mina armar som tentakler och söker vänner som tar hand dom mina djur under tiden jag är borta :)
Jag har min älskade kära vän som hjälper till när jag ska utomlands. :) Det bästa är att ha en nära vän och släkting man kan lita på.
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
#3 Helst någon man känt länge. Jag trodde jag kunde lita på en granne här, tills jag såg att mina smycken låg hos henne :S

Klart du inte ska sluta hälsa på din mamma! Kanske har du nån snäll kompis eller annan familjemedlem som kan ställa upp som råttvakt? Ibland söks det efter råttvakter här på RiF också om någon ska på semester, har du tur så bor du i närheten av någon som kan hjälpa dig. :)

Min råtthatande kompis ställer upp. Hans småkillar tycker det är roligt. Förut hade jag en kompis till som bodde nära. I värsta fall brukar djuraffärer ta emot djur mot en liten betalning. Tror det kostade 35 kr/dygn här, förut. Jag brukar vara borta en vecka då och då och det har gått bra hittills.
Gissa om det är roligt att komma hem! Man är så uppskattad när man kommer och "allt blir som vanligt". Även om en vecka inte är så lång tid!
Åh tack föe alla tips och svar
Jag har för många för att flytta över till nån annan. Har jätte tur som har en granne nära som själv har råttor och som jag litar på. Men även två till i stan som är råttägare att fråga.
Innan har jag även betalat en bekant att bo hos mig en vecka och ta hand om alla mina djur för 2000:-
Nu har jag fler djur och inte så lätt att flytta över till nån annan. Men har man mindre och kan flytta de man har till någon annan så är det många som brukar vara snälla och ställa upp. För liten slant eller gratis.
Finns även semesterhem, djurpensionat osv
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.