Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 662 ggr
Fnatten
2014-01-08 03:17
0

Burspån

Hej, är så att jag funderar på att köpa Woodies burspån, till mina möss.
Det står att det är fritt från damm och skadliga ämnen och tillverkat av obehandlade spillprodukter från träindustrin.
Frågan är om detta verkligen är bra?
Efter att ha gjort en googleresearch om spån finns det ju vissa spån som är giftiga osv.
Men hur är det med detta spånet? Någon som testat?
http://www.pwss.nu/product.php?productid=11318&cat=563&page=2
Anser ni att det är bra eller dåligt?
Tacksam för svar!
Mvh Fnatten

Fnatten
2014-01-08 03:25
0

Ursäkta. Detta inlägget hamnade egentligen i fel forum, skulle skriva i Mus i fokus istället. Är ny här så det blir lite rörigt först…🤐

IsabelH
2014-01-08 03:25
0

Har prövat till hamster för nått år sen, dammade som satan. Men vet inte om dom blivit bättre faktiskt :)

Fnatten
2014-01-08 03:29
0

Står ju att det ska vara fritt från damm hmm…men det stämmer alltså inte?
Inte värt att testa i så fall.

IsabelH
2014-01-08 03:36
0

Jo men jag vet inte vad dom räknar som damm. Jag räknar damm som sånt som flyger överallt i luften när man häller påsen upp och ner och lägger sig som ett lager över armar och i näshåren :P

MoaL
2014-01-08 10:34
0

Det finns nog inte många spån som jag har upplevt dammar så mycket som just det där spånet, förutom möjligtvis spånet från Lolo pets, så nej, köp det inte. Jag tål det mesta, men till och med jag fick besvär av det (ont i halsen och liknande). Köp ett ordentligt kutterspån istället (stora, krulliga spån) om du ska ha spån. Annars fungerar olika slags flis, papperspellets och liknande också bra. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

IsabelH
2014-01-08 13:59
0

Jag kan rekommendera chipsi super strö :) Tycker det fungerar utmärkt! Använder det till alla mina möss och dom har aldrig haft några nysningar eller rinnande näsa eller ögon :) Suger även åt sig urin och amoniak lukten bra. Jag brukar köpa mitt på zooplus.dk

Zolah
2014-01-08 16:17
0

Back-2-nature är riktigt bra det med :)