Aggressiv råtta.
Idag när jag gick upp på mitt rum så hörde jag mina två honråttor skrika och bita och putta varandra. Jag tog ut dom och båda försökte att ta sig ifrån varandra. Jag tog in dom i en liten bur. Sally som den ena råttan heter började nosa på den andra som heter Ronja. Efter ett ta började Sally att bita mot Ronja och Ronja försökte att akta sig. Jag öppnade den lilla buren och tog ut Sally som då försökte bita Ronja men bet mig istället. Ronja sprang iväg och gömde sig under byrån. Jag stoppade in Sally i den lilla buren och försökte få ut den rädda Ronja. Efter att ha lockat ett tag kom hon ut. Hon hade några små sår men det var ingen fara. Jag fixade så att det fanns vatten på både den undre och övre delen och tog bort röret emellan stoppade in Ronja i den övre delen av buren och Sally i den undre så dom fick en varsin del. Jag vågar inte ta dom tillsammans nu. Kommer det vara så här för alltid eller kommer dom bli sams och vad ska jag göra nu?
Jag tror dom kan ha blivit könsmogna.
När Sally och jag eller en annan människa är med henne så är hon super snäll.
Jag är cool
Aggressiv råtta ska det vara…i rubriken alltså =)
Jag är cool
Jag behöver hjälp!!!
Jag är cool
Du måste berätta mer om någon ska kunna ge dig råd.
Till exempel: hur gamla är de, var kommer de ifrån, är de systrar, hur länge har du haft dem? Var det något särskilt som hände? Hur ser deras bur ut? Bets de hårt? Är de ute varje dag? Hur länge?
If you fight love, you're always a loser
Då kan det vara så att de håller på att göra upp om rangen.
Har du pratat med uppfödaren? Där borde du kunna få råd.
Jag har skickat ett brev men hon har inte svarat.
Jag är cool
Då får du väl ringa, eller sms:a, eller maila?
Jag testade att ha dom i samma bur igen. Ronja tryckte sig mot ett av hörnen livrädd och Sally började nosa på Ronja och sen försökte Sally bita Ronja.
Dom ställer sig på bakbenen och puttar och biter varandra
Jag är cool