Frågor
Hej! Jag har två stycket råtter som är ungefär 5 månader och ena är lite bitig och så, om jag t.ex. stoppar in handen i buren/huset så kan det bitas rätt hårt några gånger så att jag har börjat blöda medans den andra aldrig har bitit mig. Har ni några tips på hur man frår dom att sluta att bitas?
Jag har även en till fråga hur gör man för att få dom riktigt tama så att du typ kan sitta på ens axel och sånt? ;)
Snälla hjälp:(
Om dom är 5 månader borde dom vara danska tama.
Här kan du läsa om råttor
som bits:
http://rattor.ifokus.se/articles/4dac787088f4722dc700153a-bitande-rattor#discussions-1
tack snälla ")
😃
I början när jag fick hem mina killar så testade de mig, speciellt den ena. Jag gav mig f*n på att jag skulle visa vem som bestämmer! Varje gång jag fick ett nafs inne i buren, tog jag ut honom och höll i honom på rygg tills han slappnade av. Det gillade han inte, och han förstod att han inte bestämde till sist. :)
Numera kan han ligga på rygg och slicka yoghurt från mina fingrar. Så ge dig inte! :) Nu kom mina från uppfödare, det beror ju mycket på det också… De var ju redan tama på så vis, bara att de inte kände mig ordentligt. :)
Gud tack! :)