Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 749 ggr
zickan
0

S. Råttburar

Har en del råttbuar som jag inte har behov av. Är passande från 2-6 råttor och nån bara som transport/sjukbur. Finns i Västerås. Men den 6e januari kan det tas med till husdjursmässan i sthlm om man kan möta upp där. Och den 7de januari kan nån tas med till sthlm om de kan hämtas i vårberg ev även tungelsta hållet. 

Sitter på jobbet nu. Tänkte bara kasta upp och se om det finns intresse. Bilder och mått kommer.

1: Passande ca 6 råttor. hel och blå botten. Gallret går att fälla ihop till platt paket. Mycket smidig. Dock ogalvat galler. 500:-
Bild: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=681082425256816&set=a.681082391923486.1073741874.500150383350022&type=3&theater

2. Passande ca 4 råttor. Väldigt fräscht galler. Måste kolla bottnen. 
400:- ev mindre om bottnen inte är hel/fräsch.

3: Torn, hamsterbur. Ej för permanent bur. Men tar inge direkt plats nermonterad. Bra för extrabur/sjukbur. eller påbyggnadsdel till annan bur. har man redan innan kan man bygga ihop dessa uppåt. fräsch skick. 150:-
Tror det är denna ska dubbelkolla: http://www.teddytassen.se/webbshop/hamstermus/hamstermusburar/burar/valencia-hamsterbur-886.html

4: Bur ca 3 råttor. säljes som parakitbur, lite bredare galler än normala "råttburar". men stor lucka fram som på sidan. bottnen är hel och fräsch. Är märket gibbon. men gallret är slitet och ogalvat. stått på balkong som extra bur under soliga dagar. 100:-

5: bur ca 50*50cm runt om. finns ett par sektioner att bygga uppåt. En del är ca 50 cm hög. Tror man kan göra den 1-1½ meter hög. Blir platt paket så den har lite plats. blå och hel botten. svart galler. 
Smidig som extra/sjukbur. Jag hade den mest att bygga upp låg bebis bur när ungarna började klättra. Osäker på hur alla fästen ser ut och om alla fästen för alla kanter finns kvar. är samma fästen som på kaninbur ungefär
300:-

6: Savic hamsterbur. laglig till 5 har jag för mig. blå botten, svart galler. varit bara en lucka i taket men jag har satt klippt upp och satt en lucka även på ena långsidan. varit bebisbur och det är på denna jag satt på gallret som är ovan. är annars en smidig bebis/extrabur eller för den gamla råttan som inte riktigt orkar/bör klättra runt. kan va tuggat på kant, ska dubbelkolla. 300:-
Som på bilden fast hål för rören sitter på sidorna: http://www.pwss.se/product.php?productid=14047&cat=1683&page=1

7: Mellan "dunor" osäker om det är duna eller om de heter något annat. sett flera namn på liknande modeller. tror det är 3 som ligger i förrådet. hela och smidiga till extra/sjukbur. ej för permanent boende.
250:-/st

8: Hamsterbur, laglig till 2. lite högre modell. blå botten som är lite tuggad. vitt galler med stor lucka fram. 100:-
Ej den på bilden men mycket lik, dock har min bur en stor lucka fram och mörlighet att sätta smårör på kortsidorna. 
http://www.pwss.se/product.php?productid=14047&cat=1683&page=1

Som sagt. Jag återkommer med exakta mått på de som inte har och skall försöka ta bild/leta upp bild jag tidigare tagit. Mesta är inmosat i förrådet och jag föredrar att inte riva fram allt om ingen är seriöst intresserad av nått.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Gahich
0

Vilken färg är det på de tre duna-burarna?

[Nelley]
0

Kan du skriva mått på alla:)

zickan
1

#2 Skrivit det två gånger i annonsen att jag sitter på jobbet och mått kommer på de jag inte hitta på internet.

zickan
0

Somnnade ifrån min planerade check i förrådet i går. Åter på jobbet 9-23 i dag igen. 
Hittade lite av mått på andra håll:
1:  Längd 78cm, djup 47, höjd 65. 
6: Ca 80,00cm x 50,00cm x 50,00
7: 71 x 46 x 31 cm (normala måttet på duna modell, kan skilja nån cm på de jag har då de jag har inte är identiska)

Gahich: Grön och två ljusa har jag för mig. Måste dubbelkolla. När jag tänker på det är en röd också. Så en ljus kan ha sprungit iväg. Eller kan det tom va 4 som står där.

Gahich
0

Ljusa som i typ beige/grått eller någon ljus "färg"? Och dom va i bra skick? Intresserad av en! :)

zickan
0

Måste kolla upp bättre. De ligger högst upp så lätt att nå och kolla :-)

Gahich
0

Okej hör av dignar du kikat på dom:)